کد خبر: ۵۹۰۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹

گزارش انفجار نفتکش‌ها در بندر فجیره به سازمان ملل

عربستان سعودی، امارات متحده عربی و نروژ در گزارشی نتیجه تحقیقات در زمینه حادثه انفجار نفتکش ها در بندر فجیره امارات را به سازمان ملل ارائه کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه انگلیسی زبان 'عرب نیوز' امروز (پنجشنبه) از مبداء واشنگتن نوشت: عربستان سعودی، امارات متحده عربی و نروژ، با همکاری شرکای بین المللی خود در زمینه انفجار تانکرها و نفتکش ها در بندر فجیره تحقیق می کنند.

دولت های این سه کشور به سازمان ملل اطلاع دادند که چهار نفتکش مورد هدف قرار گرفته و دستکم سه کشتی در آب های اصلی امارات متحده عربی در روز 12 ماه می (22 اردیبهشت) آسیب دیده است.

2 فروند از این چهار کشتی متعلق به عربستان سعودی بوده، یک فروند نروژی بود و چهارمین تانکر نفتی نیز متعلق به امارات است.

در بیانیه ای، دولت های این سه کشور به طور مشترک اعلام کرده اند که این حادثه 'تهدیدی برای امنیت' حمل و نقل بین المللی و ناوگان دریایی است. گفته می شود هیچکس در این حادثه مجروح نشده، اما به بدنه های این کشتی ها آسیب وارد شده است. 

وزارت خارجه امارات شامگاه یکشنبه 12 می( 22 اردیبهشت 98) با صدور بیانیه ‌ای اعلام کرد که چهار فروند کشتی تجاری در نزدیکی آب‌ های سرزمینی این کشور در شرق بندر فجیره هدف 'اقدام خرابکارانه' قرار گرفته ‌است. به درخواست امارات یک هیات نظامی آمریکایی مامور بررسی حمله به چهار کشتی تجاری در آب ‌های سرزمینی امارات شد.

نشریه 'عرب ویکلی' نیز اعلام کرد که جزئیات مربوط به اقدامات خرابکارانه در ساحل بندر فجیره امارات متحده عربی هنوز معلوم نیست.

در بیانیه مشترکی که از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و نروژ صادر شده گفته نشده که چه کسی مسوولیت این حملات را بر عهده دارد. این بیانیه می گوید سه کشور با همکاری شرکای بین المللی در این زمینه تحقیق می کنند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین