کد خبر: ۵۹۰۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳

تکواندو قهرمانی جهان/ مهلا مؤمن زاده به مدال نقره جهان رسید

نماینده وزن ۴۶- کیلوگرم تیم ملی بانوان ایران در نخستین تجربه جهانی خود با شکست برابر قهرمان دوره قبل رقابت‌های جهانی در دیدار فینال، مدال نقره جهان را برای تکواندوی بانوان ایران بر گردن آویخت.
آفتاب‌‌نیوز :
در ادامه رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در منچستر انگلیس، مهلا مؤمن زاده نماینده ۱۷ ساله و با آتیه وزن ۴۶- کیلوگرم تیم ملی بانوان ایران در دیدار فینال برابر جائه یانگ سیم دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۷ از کره جنوبی به روی شیاپ چانگ رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر ۶ شکست خورد و به مدال با ارزش نقره جهان رسید.

مؤمن زاده برای دومین بار در تاریخ تکواندوی بانوان ایران مدال نقره جهان را بر گردن آویخت. پیش از این تنها کیمیا علیزاده با کسب یک مدال نقره رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ و یک مدال برنز رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ در بخش بانوان موفق به کسب مدال جهانی تاریخ تکواندو بانوان ایران شده بود.

مومن‌زاده که برای نخستین مرتبه عازم رقابت‌های جهانی شده است، پیش از این و در دور مقدماتی که روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شد، در دیدار نخست برابر آینور یواشپایازقزاقستان با نتیجه ۲۱ بر یک به برتری رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک شانزدهم نهایی نیز مقابل «جوردیناسمیت» انگلیسی که مدال برنز قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد، با نتیجه ۱۷ بر ۷ به برتری رسید و در سومین مبارزه نیز برابرگالینا مدودوا از روسیه با نتیجه ۲۳ بر ۳ به برتری رسید. وی سپس در یک چارم نهایی نیز مقابل لنا استوجکویک از کرواسی با نتیجه ۳۰ بر ۲۰ به برتری رسید و در نیمه نهایی نیز برابر تان از چین و دارنده مدال برنز گرنداسلم ۲۰۱۸ با نتیجه ۱۱ بر ۹ به برتری رسید و راهی دیدار نهایی این رقابت‌ها شد.

به گزارش ایسنا، پیش از این محمد پلنگ افکن و اکرم خدابنده دیگر نمایندگان ایران در روز نخست با شکست برابر رقبایشان از دور رقابت‌ها کنار رفتند و آرمین هادی پور نماینده وزن ۵۴- کیلوگرم ایران نیز تنها نماینده ایران در روز دوم مسابقات بود که مدال برنز جهان را بر گردن آویخت.

امیر محمد بخشی در ۷۴-، ناهید کیانی در ۴۹- و پریسا جوادی در وزن ۵۷- کیلوگرم ۳ نماینده دیگر ایران در این رقابت‌ها هستند که فردا (جمعه) به مصاف رقبایشان می‌روند.

هدایت تیم ملی تکواندو مردان ایران بر عهده فریبرز عسکری است و مهرو کمرانی نیز سرمربیگری تیم ملی بانوان ایران را در اختیار دارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین