کد خبر: ۵۹۰۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

۵ نکته برای حفظ شادابی پوست

امروزه داشتن پوستی شاداب و با طراوت با توجه به غذاهای چرب، آلودگی‌ها، شرایط آب و هوایی و حتی افزایش گه‌گاه هورمون‌ها که می‌تواند باعث ایجاد جوش‌های چرکی و سر سیاه و ظاهر خسته پوست شود، کار آسانی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
داشتن پوست شاداب و شفاف به عواملی هم‌چون رژیم غذایی مناسب،  مراقبت از بدن و توجه به پوست با مراقبت‌های  ملایم بستگی دارد.

در ادامه پنج نکته برای طراوت پوست و به ویژه چگونگی پاک کردن پوست صورت به نقل از سایت "ریواردمی" آورده شده است که می‌خوانیم:

۱) پاک کردن پوست: برای داشتن پوستی شفاف باید آن را از چرک‌ها، آلودگی‌ها، غبار و چربی‌ها پاک کنید. پاک کردن پوست منجر به جلوگیری از انسداد منافذ آن و شفافیت آن می‌شود. می‌توانید از شیر خالص برای پاک کردن پوست خود به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی استفاده کنید. از یک تکه پنبه تمیز استفاده کنید و آن را به شیر آغشته کرده و سراسر پوست صورت خود را با آن پاک کنیدو هم‌چنین می‌توانید از پاک کننده‌های آماده که در داروخانه‌ها وجود دارند، استفاده کنید.

۲) تازه کردن و خنک‌سازی پوست: این پیشنهاد برای زمانی است که فرصت شستن پوست خود را در طول روز ندارید. اگر می‌خواهید از نشانه‌های خستگی و کدر بودن پوست جلوگیری کنید، از سفت‌کننده‌های پوست استفاده کنید. می‌توانید کمی از گیاه فندق افسون‌گر را روی یک پد پنبه‌ای گذاشته و روی پوست خود ماساژ دهید. یا می‌توانید از ترکیب شش قسمت آب و یک قسمت الکل و چند قطره اسانس گیاهی استفاده کرده و آن را به آرامی روی پوست خود اسپری کنید و تقویت و شادابی پوست خود را طی چند لحظه احساس کنید.

۳) لایه‌برداری پوست: یکی از نکات ضروری برای داشتن پوست باطروات و شاداب، لایه‌برداری آن است. این کار برای از بین بردن لایه سلول‌های مرده پوست، چربی اضافی و باقی‌مانده‌های آرایش‌ روی پوست ضروری است. دانه‌های موجود در لایه‌بردارها به باز کردن منافذ پوست و ظاهر شدن لایه جدید و شاداب زیرین آن کمک می‌کند. ترفند مناسب لایه‌برداری آن است که از لایه‌بردارهای حاوی دانه‌های ریز استفاده کرده و دانه‌های آن را به آرامی روی سراسر پوست خود ماساژ دهید. پس از انجام این ماساژ و شستن و خشک کردن پوست خود متوجه تفاوت شایات پوست‌تان با قبل خواهید شد.

۴) رژیم غذایی مناسب: همان‌طور که مراقبت ظاهری پوست و مواظبت از آن اهمیت دارد، به همان اندازه تغذیه مناسب و مراقبت درونی از آن نیز حائز اهمیت است. گام اول دستیابی به پوستی درخشان، تغذیه مناسب است. رژیم غذایی مناسب، چین و چروک‌ها را از پوست دور نگه داشته، پوست‌تان را سفت‌تر کرده و به آن درخششی بی‌تردید می‌دهد. مواد غذایی مانند انواع بادام، میوه‌ها، جوی دو سر، ماهی‌های سرشار از پروتئین مانند ماهی سالمون و تُن و تمامی سبزیجات داراهای برگ‌های سبز برای تغذیه پوست شما مفید هستند.

۵) خواب مناسب: برای داشتن پوستی شاداب باید اطمینان حاصل کنید که هر شب هفت تا هشت ساعت خواب بی‌وقفه دارید و بهترین راه برای رسیدن به این هدف خاموش کردن گوشی تلفن همراه خود و خارج کردن تمام وسایل الکترونیکی در طول شب از اتاق‌تان است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین