کد خبر: ۵۹۰۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

نیروهای امنیتی در کشمیر به حالت آماده‌باش در آمدند

نیروهای امنیتی هند در پی اعلام امروز(جمعه) سازمان های اطلاعاتی و امنیتی این کشور مبنی بر احتمال وقوع حمله تروریستی در چندین شهر ایالت جامو و کشمیر به حالت آماده باش کامل در آمدند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری 'ای ان آی' هند گفت: بر اساس اخطار سازمان های اطلاعاتی، گروه های تروریستی قصد دارند در پایگاه های نیروی هوایی هند در شهرهای سرینگر پایتخت تابستانی ایالت جامو و کشمیر و همچنین منطقه آوانتیپورا حمله تروریستی انجام دهند.

پس از صدور این اخطار، نیروهای امنیتی هند که در ایالت جامو و کشمیر مستقر هستند به حالت آماده باش کامل درآمدند.

این در حالیست که در ماه جاری خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش برای اولین بار اعلام کرد که این گروه ولایت جدیدی در کشمیر به نام 'ولایت هند' تشکیل داده است.

گروه تروریستی داعش پس از شکست های مکرر در عراق و سوریه و از دست دادن تمام مناطق تحت کنترل خود بدنبال نفوذ به سایر مناطق آسیب پذیر در جهان بوده است.

همچنین در حمله انتحاری 14 فوریه (25 بهمن) گروه تروریستی موسوم به «جیش محمد» به نیروهای هندی در پولوامای کشمیر و دستکم 41 نیروی نظامی هندی کشته شدند.

پس از این حادثه، جنگنده های نیروی هوایی هند پایگاه های شبه نظامیان در منطقه بالاکوت واقع در خاک پاکستان را بمباران کردند.

مقامات هندی اعلام کرده اند که حدود 200 تا 300 شبه نظامی در این حمله کشته شده اند.

این حمله پرتلفات ترین حمله در کشمیر تحت کنترل هند، در سی سال گذشته عنوان شده است.

کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین