کد خبر: ۵۹۰۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

آلمان آموزش نظامیان در عراق را از سر می‌گیرد

ژنرال‌های ارتش آلمان به بررسی مجدد وضعیت امنیتی در عراق پرداخته و مانعی برای تداوم آموزش نظامیان این کشور نمی‌بینند.
آفتاب‌‌نیوز :
ارتش آلمان قرار است آموزش متوقف‌شده نظامیان در عراق را دوباره از سر بگیرد. وزارت دفاع آلمان دیروز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت (۱۶ ماه مه) به سیاستمداران این حوزه در فراکسیون‌های مجلس نمایندگان آلمان (بوندس‌تاگ) توضیح داد که با بررسی مجدد اوضاع امنیتی عراق تشخیص داده شده که شرایط لازم برای تداوم آموزش نظامیان در آن کشور به وجود آمده است.

از قول منابع مطلع ارتش آلمان نقل شده است که این آموزش‌ها طبق برنامه از فردا شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد.

آلمان آموزش نظامیان در عراق را از سر می‌گیرد

چهارشنبه گذشته خبر تعلیق مأموریت ارتش آلمان در آموزش نظامیان عراقی به دلیل افزایش تنش‌ها در منطقه منتشر شد. خبرگزاری آلمان خبر داده بود که برلین "نشانه‌هایی از حمله احتمالی نیروهای متحد ایران در عراق" را مشاهده کرده و به همین دلیل برنامه‌های آموزشی ارتش آلمان برای نیروهای ضد داعش در آن کشور را به حال تعلیق در آورده است.

بر اساس سندی که تارنمای اینترنتی هفته‌نامه آلمانی اشپیگل به نسخه‌ای از آن دست یافته، ژنرال آلمانی مسئول دوره‌های آموزشی در عراق، شامگاه یکشنبه گذشته درجه هشدار امنیتی در این کشور را از دو به چهار افزایش داده بوده است. درجه چهار "تحرکات نیروها خارج از مقرهای امن نظامی" را ممنوع می‌کند.

طبق این سند اما اکنون سطح امنیتی دوباره یک درجه پایین آمده و به درجه سه رسیده که بر اساس آن "اصولا" مانعی بر سر راه تحرکات نیروها خارج از مقرهای آموزشی وجود ندارد. در این سند آمده است: «می‌توان روی از سرگیری قریب‌الوقوع آموزش نیروهای امنیتی و نظامی حساب کرد.»

از دوشنبه گذشته در پی افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، مأموریت آلمان در آموزش نظامیان در عراق به حال تعلیق در آمد.

هم‌اکنون ۱۶۰ سرباز آلمانی در عراق مستقر هستند. حدود ۶۰ تن از این سربازان در یک مجتمع نظامی در شهر التاجی واقع در شمال بغداد که آموزش نظامیان عراقی در آنجا صورت می‌گیرد، مستقر هستند. حدود ۱۰۰ سرباز دیگر آلمانی نیز در اقلیم کردستان واقع در شمال عراق استقرار یافته‌اند.

منبع: دویچه وله
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین