کد خبر: ۵۹۰۲۷۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰

امام جمعه ورامین: جوانان باید پس از ازدواج زودتر فرزنددار شوند/باید خانواده‌ها چند فرزند داشته باشند/در مدیریت قیمت مرغ، گوشت، پیاز و سیب زمینی ناتوان شده‌ایم

حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین اظهار کرد: سعادت یا شقاوت در زندگی انسان چیست؟ آنچه که از قرآن بیان می‌شود این است که هرگونه دگرگونی در خوشبختی یا بدبختی افراد و اقوام در دست خود آنها است.
آفتاب‌‌نیوز :
 امام جمعه موقت ورامین با اشاره به روز ملی جمعیت اظهار کرد: مسئله جمعیت یکی از دغدغه‌های جدی امروز در کشور محسوب می‌شود؛ نباید اجازه داد کشور از نظر نسل جوان و جمعیت کارآمد دچار اختلال شود و در این خصوص ازدواج آسان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه دچار سختگیری‌های بی‌حساب و کتاب در برخی خانواده‌ها هستیم که در مسئله مهریه و متعلقات ازدواج سخت‌گیری‌های غلطی را انجام می‌دهند؛ برخی خانواده‌ها با این مشکل تراشی‌ها به جوانان خود ظلم می‌کنند.

امام جمعه موقت ورامین، فرزند آوری را مسئله دوم و مهم دانست و ادامه داد: جوانان باید پس از ازدواج زودتر فرزنددار شوند، برخی خانواده‌ها مبتلا به تک فرزندی هستند و این آفت بسیار بدی است و بحث مفصلی دارد که باید خانواده‌ها چند فرزند داشته باشند و در غیر این صورت جامعه و خانواده به مشکل برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: رسیدگی به امور مردم و جلوگیری از سرگردانی آنها در پیچ و خم‌های اداری باید به صورت جدی مورد توجه باشد؛ استفاده از نظر شهروندان و صاحب نظران در تصمیم گیری ها می‌تواند بسیار راه گشا باشد.

محمودی با اشاره به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار مطالب بسیار مهمی بیان شد، مورد اول خطاب مقام معظم رهبری به دشمنان بود که باید مسئولان داخلی مدیریت و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند، مسئله دوم مسئله اقتصادی است که مشکل عمده در آن وجود دارد که در آن هم فشار بر معیشت طبقات ضعیف و حتی متوسط وجود دارد و ما نمی‌دانیم چرا برخی مسئولان در نظام اسلامی حاضر نیستند.

وی در خصوص مدیریت قیمت مرغ و گوشت و پیاز و سیب زمینی اظهار کرد: در مدیریت این امور ناتوان شده‌ایم و علت آن این است که مدیریت جوان انقلابی و جهادی وجود ندارد؛ چرا برخی مسئولان، ناتوانی خود را به کمبود اختیارات نسبت می‌دهند. قانون اساسی ما بهترین قانون اساسی است و دارای اختیارات تمام است و نمی‌توانیم از این ظرفیت‌ها درست بهره بگیریم، این مسئله به ضعف ما بر می‌گردد، وگرنه کمبود اختیارات نداریم.

محمودی گفت: همه می‌دانند که قسمت عمده مشکلات به خاطر ضعف مدیریت درون کشور است نه برجام و تحریم، لذا باز هم از مسئولان کشور درخواست می‌کنیم رهنمودهای رهبری را ببینند و بیشتر اجرا کنند.

خطیب جمعه ورامین گفت: ملت مظلوم یمن زیر بمباران‌های هواپیماهای سعودی قتل عام می‌شوند، اگرچه مبارزان غیرتمند یمنی با تمام وجود در برابر آل سعود ایستاده است. پرواز پهپادهای یمنی بر فراز عربستان و هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی توسط یمنی‌ها اوج اقتدار یمنی‌ها را به نمایش گذاشته و نشان داد، امروز یمن از اقتدار دیگری برخوردار است.

وی یادآور شد: برخی موسیقی‌های مبتذل را به عنوان الگوهای غلط معرفی می‌کنند، آنها می‌دانند حجاب چقدر در فرهنگ اسلامی و انقلابی ما مهم است، لذا به جنگ با حجاب می آیند و در ماه مبارک رمضان بر علیه حجاب شعار می‌دهند.

وی ادامه داد: آنها می‌دانند حوزه هنر چقدر تأثیرگذار است و امروز با نفوذ خود در حوزه هنری مثل سینما، کتاب و… به دنبال اهداف شوم خود هستند و در این میان اگر غفلت کنیم زمین‌گیر می‌شویم، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم، اگر تعارف کنیم، اگر کوتاهی کنیم و اگر به این وظیفه پایبند نباشیم این انحرافات و مفاسد دین را از ما خواهد گرفت.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
1
4
خدایا خودت رحممون کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
1
9
وقتی تو قیمت گوشت وتخم مرغ موندیم بجه زیادی میخواهیم چکار توکار خودمون موندیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
1
6
چرا ازدواچ نکردن رو گردن مردم میندازی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
1
5
تا حالا اینقدر نخندیده بودم دستت دردنکند این جمله را گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
5
یکی میمرد ز درد بی نوائی
یکی می گفت آقا بچه میخواهی؟!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین