کد خبر: ۵۹۰۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۶

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان: ملت ناامید برای نابودی نیاز به دیگران ندارد/آمریکا جانوری است که به هیچ‌کس رحم نمی‌کند

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: ملتی که امیدش را از دست دهد خودش خود را نابود می‌کند و برای نابودی نیاز به دیگران ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباسی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه‌ای فرمودند مهم‌ترین توصیه من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است، بدون این کلید اساسی همه قفل‌ها هیچ گامی نمی‌توان برداشت، آنچه می‌گویم امید صادق و متکی به واقعیت‌های عینی است، این‌جانب همواره از امید کاذب و فریبنده دوری جستم اما خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب بر حذر داشته و بر حذر می‌دارم.

وی ادامه داد: چند نکته کلیدی در این فرمایشات مقام معظم رهبری مطرح است، ایشان به‌صراحت فرمودند امید به آینده کلید همه قفل‌هاست، این یعنی قفل‌های علمی و اقتصادی نیز با همین کلید باز می‌شوند؛ همچنین مقام معظم رهبری امیدها را بر دو قسم امیدهای صادق و کاذب دانستند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در خصوص نقش امید در فرهنگ اسلامی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در این خصوص فرمودند امید و آرزو رحمت بر امت من است، اگر در عمل آرزو نبود هیچ مادری فرزند خود را شیر نمی‌داد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه موتور حرکت امید است، عنوان کرد: امید چراغ و نیرو است، اگر امید برود همه‌چیز می‌رود.

وی با اشاره به اینکه انسان وقتی دست به پایان حیات خود و خودکشی می‌زند که امید خود را از دست بدهد، خاطرنشان کرد: یک ملت هم اگر امیدش را از دست دهد خودش خود را نابود می‌کند و برای نابودی نیاز به دیگران ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: نخلستان‌های بندرعباس و میناب و رودان با امید پرورش یافته‌اند، ساختمان‌های زیبا محصول امید هستند، انسان ناامید یک مرده محرک است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه پدران و مادران در تربیت فرزندانشان امید را لحاظ کنند و برای بچه‌ها بن‌بست درست نکنند، ابراز کرد: دشمن بی‌دلیل روی نقطه امید دست نمی‌گذارد، می‌گوید انقلاب برای شما کاری نکرده است، آن‌همه شهید بی‌دلیل شهید شدند و نتیجه این‌ها کمرنگ شدن امید است.

وی ادامه داد: برای مثال می‌گویند نظام در بشاگرد کاری نکرده است، چرا خلاف و دروغ می‌گویید؟ برق و آب و ساخت خانه و کاهش کپرنشینی کار نیست؟ گاهی افراد برای جلب آرای مردم این حرف‌ها را می‌زنند که حرام است؛ هرکس بر امید مردم ورود پیدا کند گناه بزرگی مرتکب شده است و فرقی ندارد دوست یا دشمن باشد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اضافه کرد: مسئولین به مردم بگویند کارهایی انجام شده و کارهای دیگری نیز ان‌شالله انجام می‌شود، اگر به مردم آگاهی بدهیم با امید بیشتری حرف می‌زنند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: دشمن خوب می‌داند از چه دری وارد شود این ما هستیم که نمی‌دانیم؛ دشمن بی‌انصاف است، ما چرا باید بی‌انصاف باشیم؟

وی در ادامه  از تلاش‌های تلاشگران هلال‌احمر تشکر کرده و اظهار کرد: این فرزندان خوب انقلاب در عرصه‌های مختلف در حال تلاش هستند و جای تقدیر دارند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به روز و هفته روابط عمومی افزود: از همه روابط عمومی‌ها که نقش سازنده در انجام همه کارها دارند، تشکر می‌کنم، روابط عمومی زبان یک اداره و عامل انجام کارهاست اما هم به روابط عمومی‌ها و هم مدیران باید سعی کنند چند چیز را در خود تقویت کنند، که مهم‌ترین آن حوصله است، با حوصله حرف‌ها را گوش دهند و عصبانی نشوند؛ وقتی می‌توان از دندان استفاده کرد و لبخند زد چرا مزاحم پیشانی و اخم می‌شویم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه مردم همیشه به مدیران دسترسی به ندارند، تصریح کرد: برخی افراد مدیران را با فرشته اشتباه می‌گیرند، مدیران هم آدم هستند و خواب و خستگی و کار هم دارند، این خلأ را روابط عمومی‌ها باید را پر کنند.

وی با اشاره به روز اکرام عنوان کرد: انقلاب ثمرات زیادی داشت، تا قبل از آن فقرا به مسجد می‌آمدند مردم برایشان پول جمع می‌کردند، امروز انقلاب کاری کرده که فقرا به کمیته امداد که خانه امام است مراجعه می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه کمیته امداد الگویی برای کشورهای دیگر است، خاطرنشان کرد: با کمک به نیازمندان به خود کمک می‌کنیم، آنچه به نیازمند بدهیم ذخیره دنیا و آخرت است، باید بیماران خود را با صدقه درمان کنیم، صدقه هم به‌اندازه دارو لازم است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی بیان کرد: آمریکا خون‌آلوده به ایدز را به انگلستان فرستاده و جان انسان‌های زیادی را به خطر انداخته، باید این جانور را که به هیچ‌کس رحم نمی‌کند بشناسیم.

وی در پایان اضافه کرد: هفته آینده شب قدر و ضربت خوردن حضرت علی (ع) را در پیش داریم و باید برای بهره بردن از این روز آماده شویم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین