کد خبر: ۵۹۰۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷

امام جمعه قم: دشمنان می‌خواهند مردم به خیابان بریزند

امام جمعه موقت قم گفت: دشمن علیه کشور ما جنگی روانی در پیش گرفته است، اما ملت آبدیده ایران، از جنگ روانی دشمن نمی هراسد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس با اشاره به شاخصه‌های معروف و منکر در جامعه عنوان کرد: تحقق عدالت اجتماعی از مصادیق معروف است.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر عدالت در جامعه تحقق نیافت، نگاه‌ها و نگرش های افراد جامعه به یکدیگر فرق می کند و همه نسبت به هم بدبین می شوند. اگر حاکمان و زمامداران و متولیان جامعه از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، عدالت محوری را پیشه کنند، فضایی معطر در جامعه حاکم می شود و زمامداران نیز از جایگاه والایی در جامعه برخوردار می شوند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر مواجهه با حریم شکنی در قم بیان کرد: مردم دارای وظیفه امر به معروف و نهی از منکر هستند و باید نسبت به حریم شکنی در قم احساس مسئولیت کنند، همچنین نیروی های انتظامی و ناصحین و متولیان امر به معروف و نهی از منکر نیز حضوری جدی داشته باشند تا فضای جامعه مان، دینی و انقلابی باشد.

وی عنوان کرد: از 15 تا 21 رمضان، هفته اکرام و اطعام ایتام نام گذاری شده است، در این ایام باید به فکر نیازمندان و مستمندان باشیم، البته حمایت های مردم قم از فقیران، ستودنی است و باید این حمایت ها افزایش یابد.

وی با اشاره به سالروز میلاد امام حسین مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان بیان کرد: ایشان شبیه ترین افراد به پیامبر(ص) از نظر عبادت و بندگی است،باید ویژگی ها و فضیلت های ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

آیت الله حسینی بوشهری در مورد سالروز درگذشت آیت الله بهجت نیز اظهار کرد: ایشان دارای روحیه عالی و معنوی بودند و زندگی ایشان برای همه به ویژه جوانان سرمشق خوبی بود.

وی اظهار کرد: 28 اردیبهشت ماه نیز روز جهانی موزه است، در کشورهای مختلف، موزه های گوناگونی وجود دارد که آثار فرهنگی برای پژوهش و آموزش در آن نگهداری می شود و با ارزش است،آستان مقدس امام رضا(ع) و قم دارای چنین موزه هایی است و مردم می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری بیان کرد: رهبری در این دیدار فرمودند دشمن ما یعنی استکبار و اسرائیل و آمریکا و جبهه کفر با همه ظرفیت ها علیه ما به میدان آمده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر جنگ اقتصادی، دشمن از نظر جنگ روانی نیز روی اعصاب ملت کار می کنند. دشمنان می خواهند از ره گذر تحریم، آثار آن را در خیابان ها ببینند و رابطه مردم و نظام اسلامی را از بین ببرند و مردم به خیابان بریزند و اهداف دشمن تحقق یابد.

وی اظهار کرد: عده ای نیز در کمال تاسف، این ها را تیتر روزنامه می کنند و رعب و وحشت درونی خود را به جامعه منعکس می کنند و می خواهند جامعه را بهراسانند. اگر این افراد همراهی با ملت و رهبری و انقلاب ندارند، لااقل دل مردم را خالی نکنند، این ملت 8 سال در مقابل همه دشمنان اسلام و انقلاب جنگیده است، دشمن دنبال جنگ روانی است، رهبری در این باره فرمودند ما دنبال جنگ نیستیم، آن ها می خواهند با ناو ملت ایران را بترسانند؛ اما موفق نمی شوند.  دشمن علیه کشور ما جنگی روانی در پیش گرفته است،اما ملت آبدیده ایران، از جنگ روانی دشمن نمی هراسد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: ما نباید در حد شعار باقی بمانیم، باید نقاط ضعف را بشناسیم و دنبال راه حل باشیم، اقتصاد امروز ما دچار بیماری مزمن است، اقتصاد ما وابسته به نفت خام فروشی است و اقتصادی دولتی به شمار می رود و این ها از عوامل اقتصاد بیمار است.

وی اظهار کرد: اصل 44 قانون اساسی بنا بود پیاده شود، اما اراده ای برای آن وجود ندارد، تخریب فضای کسب و کار با قوانین دست و پا گیر نیز یکی دیگر از آسیب هاست، قوانین آن قدر دست و پاگیر است که نمی گذارد فردی کسب حلال داشته باشد و آبرومندانه زندگی کند.

امام جمعه موقت قم افزود: مشکلاتی که در مورد نظام بانکی داریم، اقتصاد را بیمار کرده است، این نظام بودجه ریزی نیز صحیح نیست و بارها رهبری در این باره تذکر داده اند و گوش شنوایی نبوده است. همچنین نظام بهره وری ما دچار مشکل است، زیر یک درصد بهره وری ماست و این رقم پایینی است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: از طرفی مصرف بی رویه و بی مهابا به ویژه در مورد انرژی یکی دیگر از مشکلات است و ما سه برابر مصرف جهانی، انرژی مصرف می کنیم، درست است نفت و گاز داریم اما قرار نیست مصرفی سه برابر جهانی داشته باشیم و اقتصاد را بیمار کنیم.

وی گفت: باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد، ما در تحریم به سر می بریم، نمی گوئیم خوب شد تحریم شدیم، از این ادبیات هم استفاده نمی کنیم؛ ولی حالا باید از تحریم حداکثر استفاده را داشته باشیم. کشور نیاز به حرکت جهادی و انقلابی دارد، هر کجا نیروهای جهادی وارد میدان می شوند، کارستان می شود، شعار ما می توانیم نتیجه می دهد اگر خودمان بخواهیم.

وی اظهار کرد: ما می توانیم در عرصه اقتصادی نیز بدرخشیم، دلالی باید از این کشور رخت بربندد، دلالان جنس را از کشاورز ارزان می خرند و با نشستن در یک اتاق و با یک تلفن، قیمت جنس را بالا می برند و چند برابر می کنند، باید جلوی دلال بازی ها گرفته شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: باید جلوی محتکرانی که خیانت می کنند و با انبار کالاها،اجناس را نجومی و نایاب می کنند ایستاد،مشکل در عدم نظارت دقیق است، باید قوه قضائیه و دولت به میدان بیایند، گاهی مردم می گویند جامعه رها شده است، ما نمی خواهیم این جملات را بشنویم، بلکه می خواهیم اقتدار مسئولان و دولتمردان را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: ما دو راه بیشتر نداریم؛ یا باید تسلیم شویم یا مقاومت کنیم؛ رهبری فرمود اراده ملت ایران، پیروز خواهد شد، پس تکلیف روشن است و فقط باید جلوی شایعات را در فضای واقعی و مجازی گرفت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین