کد خبر: ۵۹۰۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۶
مردم از وضعیت نابسامان بازار گله دارند

امام جمعه رشت: آمریکا جرات ندارد به ایران حمله کند/عده‌ای ترسو حرف از مذاکره می‌زنند

امام جمعه رشت، با تصریح بر فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب امکان حمله آمریکا به ایران را غیر ممکن دانست و تصریح کرد: آمریکا جرات ندارد به ایران حمله کند، اما باید بدانیم که در جنگ اراده‌ها به سر می‌بریم و امروز باید پیروز این میدان باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله رسول فلاحتی، در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری از مذاکره با غرب در شرایط فعلی تعبیر به سم کردند،‌ گفت: عده‌ای ترسو و مرعوب قدرت آمریکا همچنان حرف از مذاکره با سران استکباری می‌زنند.

وی با تصریح بر فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب امکان حمله آمریکا به ایران را غیر ممکن دانست و تصریح کرد: آمریکا جرات ندارد به ایران حمله کند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هرگز جنگی اتفاق نمی‌افتد و مذاکره هم نخواهیم کرد، اما باید بدانیم که در جنگ اراده‌ها به سر می‌بریم و امروز باید در مقابل آمریکا پیروز این میدان باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان تجربه دفاع مقدس را یکی از بی‌نظیرترین دستاوردهای انقلاب دانست و اظهار کرد: در دوران هشت‌ساله جنگ تحمیلی با دستان خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادیم و سربلند شدیم. این در حالی است که امروز دارای سطح قابل توجهی از اقتدار دفاعی و نظامی هستیم و بازدارندگی ایجاد کردیم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد به واسطه جنگ روانی و فشار اقتصادی مردم را از نظام دور کند، ادامه داد:‌ باید به دشمن بگوییم که دچار اشتباه محاسباتی شده و مردم ولایتمدار ایران همواره در صحنه دفاع از انقلاب و نظام حضور دارند. البته مسئولان باید توجه کنند که فریب آمریکا را نخورند و تسلیم نشوند.

وی وعده‌های اروپاییان در برجام را توخالی دانست و یادآور شد‌: اروپا یدک‌کش آمریکاست، اما بدانند جمهوری اسلامی ایران معادلات منطقه را بر هم زده و صحنه گردان است و امروز آحاد ملت ایران خواستار راه‌اندازی مجدد سانتریفیوژها و افزایش فعالیت‌های هسته‌ای هستند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری برای برون‌رفت از مشکلات، اضافه کرد:‌ مقام معظم رهبری از اصلاح الگوی مصرف سخن به میان آوردند، اما همچنان شاهد عدم تحقق این مطالبه در جامعه هستیم. همچنین ساماندهی مصرف حامل های انرژی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی مقاومت یمن را ستودنی دانست و ادامه داد:‌ پهپادهای یمن شکست سنگینی بر عربستان و امارات وارد کرده و همه مواضع سعودی‌ها در تیررس موشک‌های یمن قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم از وضعیت نابسامان بازار گله دارند، اظهار کرد:‌ از دستگاه قضایی می‌خواهیم در صورت تداوم روند افزایش بی‌حساب قیمت کالاهای اساسی ورود کند و اخلال‌گران بازار را به دست قانون بسپارد.

وی با اشاره به فرارسیدن دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره)، یادآور شد:‌ این مرجع عالیقدر جهان اسلام و تشیع بی‌تردید یکی از شخصیت‌های برجسته کشور و جهان اسلام طی چند دهه اخیر است و فقدان ایشان جبران‌ناپذیر خواهد بود.

آیت‌الله فلاحتی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای بازگشت انسان به راه راست و توبه از گناهان دانست و عنوان کرد:‌ معنویت ماه رمضان این فضا را برای انسان ایجاد می‌کند که با مناجات و راز و نیاز با خداوند زمینه‌های ارتکاب گناه را از وجودش دور سازد و توبه کند.

وی با بیان اینکه محبت خداوند شامل حال توبه‌کنندگان می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ خداوند در قرآن کریم دستور به توبه داده است، زیرا توبه موجب توجه انسان به خدا و توجه خدا به انسان می‌شود که راه نجات و سعادت است.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت توبه در آموزه‌های دینی و قرآنی، یادآور شد:‌ توبه‌کنندگان همانند نوزاد تازه متولد شده پاک هستند و می‌توانند مراتب کمال روحی و معنوی را طی کنند و به رستگاری برسند. بی‌تردید توبه از گناه برای انسان نشاط می‌آورد و از غم‌ها و نگرانی‌های او می‌کاهد. 

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین