کد خبر: ۵۹۰۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳

خروج 200 تن از کارکنان نمایندگی‌های آمریکا از عراق

برغم تاکیدات رسمی و مکرر بغداد مبنی بر مطلوب بودن شرایط امنیتی و نبود تهدید خاص، واشنگتن در جدیدترین اقدام در راستای جنگ روانی، مدعی خروج 200تن از کارکنان نمایندگی های خود از عراق شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آمریکا در ادامه جنگ روانی و اقدامات تنش زا در منطقه و عراق، روز جمعه مدعی خروج 200 تن از کارمندان سفارت خود در بغداد و کنسولگری اربیل شد.

مقامات عراقی از جمله عادل عبدالمهدی نخست وزیر و نیز وزارت امور خارجه عراق در روزهای اخیر در قالب بیانیه های رسمی، تاکید کرده اند که شرایط امنیتی در عراق مطلوب است و خطر و تهدید خاصی متوجه نمایندگی های خارجی از جمله مراکز آمریکایی وجود ندارد اما این امر باعث توقف اقدامات آمریکا در القای ناامنی در عراق نشده است.

در تازه ترین اقدام آمریکا در چارچوب عملیات روانی در منطقه، یک منبع در کنسولگری آمریکا در اربیل روز جمعه از خروج 200 نیروی آمریکایی که ماموریت آموزشهای نظامی بر عهده داشتند خبر داد.

این منبع به خبرگزاری بغداد الیوم عراق گفته است که از زمان اعلام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر خروج کارمندان غیر ضروری از خاک عراق، تاکنون 200 تن عراق را ترک کرده اند.

وی در عین حال بدون اشاره به اقدامات تنش زای و یکجانبه واشنگتن، گفت که این خروج موقت است و این افراد پس از تثبیت اوضاع و کاهش سطح تنش میان آمریکا و ایران بازخواهند گشت.

به باور بسیاری از ناظران عراقی، اقدام جدید آمریکا در راستای افزایش اقدامات تحریک آمیز و تهدیدات علیه کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی منطقه در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق صورت می گیرد.

بر اساس آمارهای رسمی دولت عراق بیش از 10 هزار نیروی نظامی آمریکا در عراق حضور دارند که روی کاغذ ماموریتشان مبارزه با داعش و آموزش ارتش عراق در ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش در عراق و سوریه به سرکردگی واشنگتن است.

در پی افزایش تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز مقامات آمریکایی در هفته های اخیر در سطح منطقه و از جمله در عراق، بسیاری از رهبران سیاسی این کشور با صدور بیانیه و همچنین در گفت و گو با ایرنا، نسبت به تبعات اقدامات یکجانبه آمریکا هشدار داده اند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
گل افشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
0
0
با سلام
خدائیش راست می گویند بگذارید بروند بابا دنبال شر می گردید چرا؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین