کد خبر: ۵۹۰۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

تاثیر «لیونل مسی» بر روی نامگذاری نوزادان در اسپانیا !

در سال ۲۰۰۰ ودر اوایل دوران درخشش لیونل مسی در بارسلونا، تنها ۴ نفر از خانواده های کاتالان نام لئو را برای فرزندانشان انتخاب کرده بودند؛ اما حالانام ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا، یکی از محبوب ترین نامها در منطقه کاتالونیای اسپانیاست.
آفتاب‌‌نیوز :
لیونل مسی در سال 2000 به باشگاه بارسلونا پیوست و در آن سال تنها والدین 4نوزاد،نام لئو را برای پسرهایشان برگزیده بودند.

به گزارش فوتبالی، درسال 2004 وزمانی که مسی اولین بازی رسمی اش را برای بارسا انجام داد، 11 نوزاد با نام لئو در کاتالونیا متولد شدند. در آن زمان نام لئو در رتبه بندی محبوب ترین نامها برای نوزادان در رتبه 262 قرار داشت و چندان رایج نبود.

تاثیر «لیونل مسی» بر روی نامگذاری نوزادان در اسپانیا !

اما سال به سال، نام لئو بین مردم کاتالونیا محبوبتر شد و حالا جوردی مارتی، خبرنگار رادیو بارسلونا با آنالیز آمارهای موجود در مورد محبوب ترین نامها در کاتالونیا به جمع بندی جالبی رسیده است. محبوبیت نام لئو در بین مردم کاتالونیا با شکوفا شدن فوتبال لیونل مسی در ارتباط مستقیم بوده است.

در اوایل قرن بیست و یکم نام لئو در بین نامهای محبوب والدین کاتالان جای خاصی نداشت و مثلا در سال2001 هیچ خانواده ای، نوزادش را لئو نامگذاری نکرده بود.

تاثیر «لیونل مسی» بر روی نامگذاری نوزادان در اسپانیا !

اما حالا نام لئو محبوب تر از نام جوردی (که یکی از اسامی محبوب در ایالت کاتالونیاست) برای نوزادهای کاتالان است.

پانزده سال بعد ازشروع لیونل مسی در ترکیب تیم بارسلونا، حالا نام لئو دوازدهمین نام محبوب در لیست نامهایی است که والدین کاتالونیایی برای نوزادهایشان انتخاب می کنند. در سال 2017، 443 نوزاد، لئو نامگذاری شدند و اوج انتخاب نام لئو برای نوزادان کاتالان درسال 2015 بود که 454 نوزاد، لئو نام گرفتند.

جالب اینجاست که درسال 2017، 12.92% از نوزادانی که در کاتالونیا به دنیا آمدند، لئو نامگذاری شدند.

در لیست محبوب ترین نامهای سال 2017 در کاتالونیا، نامهایی مثل  پائو،مارک، بیل، لوکاس، اریک، مارتی، اوگو، یان، نیل، پل و الکس قراردارند و لئو در رتبه دوازدهمین نام محبوب در بین کاتالونیایی ها درسال 2017 است که دراین سال برای 719 نوزاد برگزیده شده است.


اقتصادنیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین