کد خبر: ۵۹۰۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

فروش نفت‌مان به صفر نخواهد رسید/ راه‌های دور زدن تحریم‌ها را به خوبی می‌دانیم/ هند و چین غیر از چای و برنج کالاهای دیگری هم برای مبادله دارند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر نفت می‌فروشیم و نمی‌گذاریم که رویای آمریکا و هم پیمانانش به واقعیت بپیوندد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی ادیانی درباره فروش ۱۳۰تن نفت ایران به چین که روز جمعه تحویل این کشور شد، گفت: درست است که این روزها تحریم‌های بیشتری بر کشور ما اعمال شده است و آمریکا سعی می‌کند موانع و مشکلاتی را بر سر راه فروش نفت ما قرار دهد، اما از طرق‌ مختلفی نفت‌مان را به فروش خواهیم رساند.

به گزارش آفتاب‏‎نیوز؛ این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هیچ عنوان نمی‌گذاریم آمریکا و هم‌فکرانش به مقاصد خودشان که همان صفر کردن فروش نفت ایران است، برسند و رویاهایشان به واقعیت بپیوندد.
 
وی خاطرنشان کرد: راه متعددی را برای فروش نفت می‌دانیم و تجربه هم در این زمینه داریم .
 
نماینده مردم قائمشهر تاکید کرد: درحال حاضر نفت می‌فروشیم و راه‌های دور زدن تحریم‌ها را همبه خوبی می‌دانیم.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برعکس کسانی که فکر می‌کنند نمی‌توانیم نفت بفروشیم ما نفت‌مان را به فروش می‌رسانیم درست که تحریم‌ها فشار آورده است اما آن طور که مد نظرشان بود فروش ما صفر نشد و ادامه دارد.
 
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه این روزها مطرح می‌شود باتوجه به تحریم‌ها قرار است به جای ارز حاصل از فروش نفت کالاهایی را وارد کشور کنیم آیا بهتر نیست این کالاها غیر از آن چیزی باشد که در داخل تولید می‌شوند، گفت: در قبال فروش نفت ما باید ارز دریافت کنیم که باتوجه به شرایط کشور مشکلاتی وجود دارد. در مواقعی که انتقال ارز ما با مشکل برخورد می‌کند و یا امکانش نیست که پول  حاصل از فروش نفت را وارد کشور کنیم می‌توانیم کالاهایی را که نیاز داریم انتخاب و به جای ارز، وارد کشور کنیم.
 
ادیانی خاطرنشان کرد: مگر همین هند و چین که خریدار نفت ما هستند فقط چای و برنج دارند؟ این کشورها که توسعه یافته‌اند و صعنت بسیار قدرتمندی هم دارند می‌توانیم هر چیزی که مد نظرمان است را از آنجا وارد کنیم.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
3
اگه بهت دادن برو وارد. کن....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین