کد خبر: ۵۹۰۶۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

دستگیری سارق گوشی و طلا در آرایشگاه‌های زنانه تهران و البرز

فرمانده انتظامی فردیس گفت: اعضای باند سارقان گوشی تلفن همراه که با استفاده از سایت دیوار، طعمه‌های خود را شناسایی می‌کردند دستگیر و به ۳۰ فقره سرقت در استان‌های تهران و البرز اعتراف کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ بیژن جنتی گفت: در پی دریافت پرونده‌های کلاهبرداری با شیوه و شگرد خرید گوشی تلفن همراه از سایت دیوار، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان فردیس قرار گرفت.

وی گفت: بررسی جزئیات پرونده حاکی از آن بود که مالباختگان قصد فروش گوشی تلفن همراه خود در نرم افزار دیوار را داشته‌اند که یک آقا به همراه یک نفر خانم و یا دو آقا و یک خانم خود را خریدار معرفی کرده و فروشنده را برای انجام معامله در ساعت‌های پایانی شب به مکان‌های خلوت می‌کشاندند.

سرهنگ جنتی تصریح کرد: سارقان با دو دستگاه خودروی ۴۰۵ و ۲۰۶ سر قرار آمده و پس از مشاهده گوشی تلفن همراه و اعلام خرید کالا، با حیله و فریب اعتماد آنها را جلب کرده و به جای پرداخت وجه کالا به صورت نقد، اقدام به کارت به کارت کردن وجه کرده و با ساختن یک صفحه مجازی بر روی صفحه گوشی تلفن همراه خود عملیات انتقال را تا مرحله پایانی در مقابل دیدگان فروشنده انجام داده و در بالای صفحه عملیات پایان کارت به کارت نمایش داده می‌شد، اما در زمان واریز وجه عملیات را لغو کرده و به سوژه با وعده این موضوع که آخر شب است و پیامک انتقال وجه به شما ارسال خواهد شد، گوشی را از فروشنده تحویل گرفته و محل را ترک می‌کردند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در بعضی موارد به محض مشکوک شدن فروشنده به نوع معامله، سارقان با استفاده از خشونت و توسل به ارعاب و زور گوشی را به سرقت برده و متواری می‌شدند.

سرهنگ جنتی گفت: با توجه به شیوه و شگرد سرقت‌ها و حساسیت آن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی هویت دو نفر از سارقان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در حالی که با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ در حال تردد بودند دستگیر و در بازرسی از خودرو مذکور تعدادی گوشی تلفن همراه و مقدار تقریبی دو گرم مواد روان‌گردان شیشه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس افزود: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در مواجهه حضوری با مالباختگان به سرقت‌ها اعتراف کرده و اذعان داشتند که پس از بررسی صفحه‌های مجازی سایت دیوار، سوژه‌های خود را شناسایی کرده و با استفاده از حیله و فریب قصد گمراه کردن شکایت را داشتند که در صورت متوجه شدن مالباخته با توسل به زور و خشونت گوشی را به سرقت می‌بردند که با این شیوه تاکنون اقدام به ۳۱ فقره سرقت در شهرهای ملارد، شهرستان شهریار، شهر قدس، اندیشه، مناطقی از کرج و شهرستان نظرآباد استان البرز کرده‌اند.

سرهنگ جنتی اظهار کرد: در بررسی‌های تکمیلی مأموران مشخص شد که سارق خانم گاهی اوقات به آرایشگاه‌های زنانه رفته و پس از جلب اعتماد صاحب آرایشگاه و با ترفندهای خاص گوشی و طلاهای مشتریان را سرقت کرده و با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ که دارای سابقه توقیف از شهرستان قدس بود اقدام به فرار می‌کرد.

این مقام انتظامی گفت: با تلاش مأموران متهم ردیف سوم نیز در شهرستان فردیس، دستگیر و به همراه سایر متهمان با صدور قرار وثیقه مناسب روانه زندان شدند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین