کد خبر: ۵۹۰۹۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
رئیس‎جمهور آمریکا گفته است که "هیچ مذاکراتی با ایران در حال رخ دادن نیست"

ترامپ: اگر ایران آماده بود، تماس بگیرد؛ اگر آماده نیستند خود را به زحمت نیندازند

رئیس‌جمهور آمریکا درباره تمایلی که اخیرا برای مذاکره با ایران از خود نشان داده است، گفت که اگر ایران آماده بود تماس بگیرد، حتما مذاکره خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهاراتی درباره ایران داشت که از شبکه فاکس نیوز ۱۰ منتشر شد. وی گفت که باید دید درباره ایران چه پیش می‌آید.

ترامپ در ادامه ادعاهای خصمانه‌اش، ایران را متخاصم و محرک شماره یک ترور خواند و گفت که سعی داریم به بسیاری از مردم کمک کنیم.

وی در ادامه اظهارات تهدیدآمیز اخیر خود علیه ایران باز هم مطرح کرد که "نظری درباره این که چیزی اتفاق بیفتد نداریم اما اگر چیزی رخ دهد، مشخص است که با قدرت زیادی پاسخ داده خواهد شد و ما انتخاب دیگری نخواهیم داشت".

رئیس‌جمهور آمریکا که در پی اقدام متقابل ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی‌اش، خود را به مذاکره با ایران بسیار متمایل نشان داده است در این باره به خبرنگاران گفت: ما هنوز صحبتی نکرده‌ایم. باید دید که چه پیش می‌آید. اگر آن‌ها تماس بگیرند ما حتماً مذاکره می‌کنیم اما این فقط به خود آن‌ها بستگی دارد. تنها از آن‌ها می‌خواهم که وقتی آماده بودند تماس بگیرند؛ اگر آماده نیستند خود را به زحمت نیندازند.

وی در ادامه گفت: هیچ مذاکراتی با ایران در حال رخ دادن نیست. من فکر می‌کنم ایران اگر کاری انجام دهد اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود. اگر چنین کاری کنند با قدرت زیادی پاسخ داده خواهد شد، اما هیچ نشانه‌ای نداریم که این کار را خواهند کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پی جنگی روانی که همراه با مقامات خود در منطقه ایجاد کرده است و نمونه‌ای از آن بزرگ‌نمایی اعزام عادی ادوات جنگی آمریکا به خلیج فارس می‌باشد، لحنی تهدیدآمیز در برابر ایران اتخاذ کرده است. وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در واکنش به این اظهار وی که گفته بود «اگر ایران می‌خواهد بجنگد، این به طور رسمی پایانش خواهد بود. هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکنید» در صفحه توئیتر خود نوشت: دونالد ترامپ به تحریک تیم بی، امید دارد به چیزی دست یابد که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزین در آن ناکام بوده‌اند. ایرانیان هزاران سال سربلند ایستاده‌اند و متجاوزین همه رفته‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی‌ها برای نسل‌کشی، ایران را پایان نخواهد داد.

وی همچنین گفت: هرگز یک ایرانی را تهدید نکن. احترام را آزمایش کن، جواب خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
1
5
پس ما هم با ترامپ مذاکره میکنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
2
8
دوره چنگیز بمب اتمی نبود اقای ظریف!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین