کد خبر: ۵۹۱۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

افزایش ۶.۷ درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای در سال ۹۷

استاندار با تاکید بر لزوم افزایش آموزش‌ها و اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص رعایت نکات ایمنی، افزایش ۶.۷ درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ را یک فاجعه خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان تهران گفت: هر جلسه‌ای که به نجات جان انسان‌ها ختم شود بسیار اثربخش و ارزشمند است بی تردید ارائه برنامه برای کاهش ترافیک در استان تهران از سوی دستگاه‌های اجرایی با امکانات حداقلی موجود تنها از طریق تلاش شبانه روزی آنها امکان پذیر بوده که این اقدامات جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۷.۵ درصد مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای باید با راهکارهای مناسب کاهش یابد افزود: بیشترین آمار فوت شدگان در حوادث جاده‌ای میانگین سنی ۳۳ سال دارند. حوادث جاده‌ای عمدتاً به چند عامل بستگی دارد که باید از طریق راهکارهای مناسب این علل حل و فصل شود و کاهش این آمار را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: سالیانه قریب به ۱۶ هزار مرگ و میر جاده‌ای داریم لذا باید شورای حمل و نقل ترافیک با آسیب شناسی همراه باشد و راهکار مناسبی برای ارائه آموزش‌ها و فرهنگ سازی مناسب در خصوص رعایت نکات ایمنی به شهروندان ارائه کنیم. در حقیقت اطلاع رسانی در این حوزه نقش بسزائی دارد.

استاندار تهران تاکید کرد: افزایش ۶.۷ درصدی مرگ و میر در این حوزه در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ یک فاجعه است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین