کد خبر: ۵۹۱۲۳۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

اعضای کابینه در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) یکم خرداد هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
گزیده گفت‌وگوهای سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهور، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

وزیر ارشاد زمان آغاز به کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه را اعلام کرد

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آغاز به کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه حداکثر تا دو ماه آینده اظهار امیدواری کرد و گفت: مشکلاتی را اهالی فرهنگ و هنر و رسانه داشتند و برخی دعاوی علیه آنها از سوی شخصیت های حقیقی و حقوقی مطرح می شد و در محاکم عادی که این موضوعات مطرح می شد  رویه ها برای محاکم یا رسانه ها به شکل روشنی مشخص نبود.

دولت در انتخاب هئیت رئیسه مجلس دخالتی ندارد

حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهور گفت: دولت در انتخاب اعضای هیئت رئیسه، نواب و رئیس مجلس دخالتی ندارد. وی با اشاره به اینکه موضوع انتخاب رئیس ، نواب و اعضای هیئت رئیسه در مجلس شورای اسلامی در جریان است، افزود: چون این موضوع مربوط به مسائل داخلی مجلس است دولت هیچ دخالتی در این حوزه ندارد و نظر مجلس است که چه کسی را به عنوان رییس و نواب و اعضای هیئت رئیسه انتخاب می کنند.

CFT و پالرمو همچنان در دستور کار مجمع قرار دارد

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که روند بررسی لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام چگونه است؛ گفت: دو لایحه از لوایح چها گانه تصویب شده و دو لایحه الحاق به معاهده پالرمو و CFTهمچنان در دستور کار مجمع قرار دارد. وی افزود: از لوایح چهارگانه دو موردش اصلاح و تصویب  و آیین نامه هایش هم تصویب شد.

مذاکره معنا ندارد

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور اظهار کردتا زمانیکه مسئولان امریکا به مردم ما فشار می آورند مذاکره معنا ندارد. وی افزود: این روزها مخصوصا از ۱۸ اردیبهشت به این سوی شاهد بودیم که از کشورهای مختلف عده ای به دنبال این هستند که هم برجام حفظ شود و هم درگیری در منطقه نشود. با توجه به اهمیت برجام می خواهند امور به گونه ای پیش رود که رضایت ایران جلب شود. اما این تلاش ها به این معنا نیست که مذاکره ای بین ایران و آمریکا انجام شود.

وضعیت استخدام معلمان در سال جاری

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش با اشاره به وضعیت استخدام معلمان در سال جاری گفت: پیش بینی این است که بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر در آزمون‌هایی که در یکی - دو ماه اخیر برگزار می‌شود، به جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده شوند.

همچنین در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی برگزار شد، گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره الزامات ارتقای رتبه ایران در شاخص سهولت انجام کسب و کار، ساماندهی نظام مجوزدهی کشور، پنجره واحد ایجاد کسب و کار استانی، توانمندسازی بخش خصوصی و راهکارهای عملی مقررات زدایی برای بهبود کسب و کار ارایه و بررسی شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین