کد خبر: ۵۹۱۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

"احیای اقتصاد"، ترامپ را از دور دوم ریاست‌جمهوری باز می‌دارد

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، تلاش دونالد ترامپ برای پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر پایه‌های سستی قرار دارد چون رای‌دهندگان آمریکایی او را عامل احیای اقتصادی کشورشان نمی‌دانند.
آفتاب‌‌نیوز :
 نتایج نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک نشان می‌دهد، ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان به اقتصاد آمریکا رده "عالی" یا خوب دادند که بیشترین میزان در ۱۸ سال گذشته است. از سوی دیگر، از همین رای‌دهندگان ۳۸ -۵۷ درصد رویکرد منفی به ترامپ داشتند.

 تیم مالوی، مدیر نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک در بیانیه‌ای گفت: اقتصاد کشور خیلی خوب است و میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری آمریکا به شدت بد! در چنین شرایطی، این اختلاف موجب می‌شود تا رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتخاب مجدد روی زمین سستی قرار بگیرد.

در این نظرسنجی، رای‌دهندگان آمریکایی نمره‌های متفاوتی به مدیریت اقتصادی ترامپ دادند؛ از ۴۸ درصد تایید تا ۴۵ درصد عدم تایید. نمرات ترامپ در سایر مسائل مثل تجاری (۳۹ به ۵۳ درصد) و سیاست خارجی (۳۷ به ۵۸ درصد) بوده است و بدتر اینکه، ۵۴ درصد گفتند در دور دوم ریاست جمهوری به ترامپ رای نمی‌دهند. از دموکرات‌ها هم جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تنها نامزدی است که با کسب ۴۹ به ۳۹ درصد میزان حامیانش از مخالفانش بیشتر است. 

منبع: اینا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین