کد خبر: ۵۹۱۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
روزنامه آلمانی مدعی شد

اعزام دیپلمات آلمانی به تهران برای میانجی‌گری میان ایران و امریکا

"ینس پلوتنر" مدیر سیاسی وزارت امور خارجه آلمان روز پنجشنبه به ایران سفر کرده است و با "عباس عراقچی" معاون وزیر خارجه ایران و یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد در جریان توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی دیدار و گفت‌و‌گو داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه‌ای آلمانی به تازگی خبر داده که دولت آلمان یک دیپلمات بلندپایه را به تهران اعزام کرده تا درباره تنش در روابط امریکا و ایران با مقام‌های ایرانی رایزنی کرده و در این راستا میانجی‌گری کند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه آلمانی "زود دویچه زایتونگ" با انتشار این خبر اشاره کرده که "ینس پلوتنر" مدیر سیاسی وزارت امور خارجه آلمان روز پنجشنبه به ایران سفر کرده است و با "عباس عراقچی" معاون وزیر خارجه ایران و یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد در جریان توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی دیدار و گفت‌و‌گو داشته است. 

اعزام دیپلمات آلمانی به تهران برای میانجی‌گری میان ایران و امریکا

این روزنامه آلمانی به نقل از مقامی در وزارت خارجه آلمان اشاره کرده که آلمان به شدت نگران گسترش سطح تنش در روابط ایران و امریکا و تاثیر منفی این موضوع بر وضعیت خاورمیانه است. 

پلوتنر در فاصله سال‌های 2009 تا 2012 میلادی سفیر آلمان در سریلانکا و دیپلمات در مالدیو بوده است. او همچنین سفیر آلمان در تونس و در فاصله سال‌های 2017 تا مارس 2018 میلادی نیز سفیر آلمان در یونان بوده است. در آوریل 2019 میلادی او در سمتی که اکنون در وزارت خارجه آلمان مشغول به خدمت است منصوب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین