کد خبر: ۵۹۱۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

آمریکا روی پهپادهای چین هم دست گذاشت

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که از طریق جنگ تجاری با چین می کوشد صنایع بزرگ این کشور را محدود کند بعد از هواوی، غول مخابراتی چین اکنون روی پهپادهای ساخت این کشور دست گذاشته است و آنها را خطری برای امنیت ملی اعلام کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
تلویزیون دولتی ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد وزارت امنیت داخلی آمریکا با صدور بیانیه ای به افرادی که از پهپادهای تولید چین استفاده می کنند هشدار داده است این پهپادها ممکن است اطلاعات کاربران را از طریق اینترنت به دولت چین ارسال کنند.

در این اطلاعیه آمده است دولت آمریکا به شدت نگران محصولات تکنولوژیکی است که اطلاعات آمریکا را به قلمرو یک دولت خودکامه می برند.

این اطلاعیه از سازمان هایی که عملیات های حوزه امنیت ملی یا وظایف حیاتی را به عهده دارند می خواهد که هوشیار باشند، چرا که ممکن است بیشتر در معرض خطر جاسوسی یا سرقت اطلاعات قرار داشته باشند.

این اطلاعیه از کاربران می خواهد که اقدامات احتیاطی مناسب از جمله خاموش کردن اینترنت این پهپادها و خارج کردن کارت های دیجیتالی آنها را انجام دهند.

هر پهپاد برای اینکه تصاویری را که می گیرد به کاربر ارسال کند و اطلاعات مربوط به مکان خود را کسب کند، نیاز به اتصال به اینترنت دارد.

در اطلاعیه آمریکا، از هیچ تولید کننده خاصی نام برده نشده است اما کارشناسان می گویند هدف ترامپ پهپادهای ساخت شرکت 'داجیانگ' شنزن است.

ترامپ همچنین تهدید کرده است ظرف چند هفته آینده برای قرار دادن نام شرکت هایکویژن، تولید کننده تجهیزات نظارتی ویدئویی چین در فهرست سیاه خود تصمیم خواهد گرفت.

هوآوی از نظر میزان اختراعات خود در رابطه با فناوری جی 5 در رتبه اول جهان قرار دارد؛ شرکت داجیانگ تولید کننده حدود 70 درصد از پهپادهای غیرنظامی جهان است و محصولات هایکویژن به 150 کشور صادر می‎شود و از نظر تجهیزات نظارت ویدیویی در صدر شرکت‎های جهان قرار دارد.

هوآوی، داجیانگ و هایکویژن به عنوان نمایندگان پیشروی صنایع تویدی چین توانسته‎اند با ارانه محصولاتی با کیفیت مرغوب، مجهز به فناوری پیشرفته و قیمت مناسب مورد تائید بازار جهانی قرار بگیرند و مدت‎ها است که محصولات این شرکت‎ها از بوته آزمایش‎های امنیتی دشوار بسیاری از کشورها از جمله آمریکا با سربلندی بیرون آمده‎اند.

منبع: ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین