کد خبر: ۵۹۱۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

آمریکا: شرکت مخالفان ونزوئلا در مذاکرات با دولت عقب‌نشینی نیست

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن تصمیم رهبر مخالفان دولت ونزوئلا برای شرکت نمایندگانش در مذاکراتی با نمایندگان دولت این کشور در شهر اُسلو در نروژ را عقب نشینی و اعتراف به شکست نمی‌داند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما تصمیم خوآن گوآیدو برای اعزام نمایندگانی به اسلو برای شرکت در این مذاکرات را امتیازدهی نمی‌دانیم. ما نه به جای مردم ونزوئلا هستیم و نه دولت آن و این مذاکرات متعلق به آنها است.

او اظهار داشت: واشنگتن از دموکراسی ونزوئلا در صورت تداوم رهبری نیکولاس مادورو حمایت نخواهد کرد.

چند روز پیش شهر اسلوی نروژ میزبان مذاکراتی میان فرستاده‌های گوآیدو و نمایندگان رئیس جمهور نیکولاس مادورو، در مورد پایان دادن به بحران در ونزوئلا بود.

برخی ناظران گفتند، تصمیم گوآیدو برای شرکت در این مذاکرات نوعی اعتراف به شکست است.

این در حالی است که چند وقت پیش گوآیدو خودش را به صورت خودخوانده رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود و اخیراً نیز برای اجرای کودتای نظامی علیه دولت مادورو فراخوان داده بود

با این حال ارتش ونزوئلا طرح او را به شکست کشانده و از پذیرش فراخوان او خودداری کرد.

مادورو رئیس جمهور ونزوئلا بارها خواهان انجام گفت‌وگوی ملی با مخالفان به منظور حل بحران‌های اقتصادی و سیاسی این کشور شده است.

یک منبع نزدیک به مذاکرات اُسلو به اسپوتنیک گفت: دولت ونزوئلا هیاتی را برای این نشستها اعزام کرده تا برای نزدیک شده به مخالفان تلاش کند.

اورتاگوس در پاسخ به سوالی درباره نتیجه احتمالی این مذاکرات در اسلو گفت: من نمی‌خواهم در این مورد گمانه‌زنی کنم و ما بخشی از این مذاکرات نیستیم.

با این حال گوآیدو تاکید داشته که مذاکرات در اسلو صرفاً تلاشی برای برقراری گفت‌وگو با دولت هستند.

نروژ جزو آن دسته از کشورهای اروپایی است که از ریاست جمهوری خودخوانده گوآیدو حمایت نکرده است.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین