کد خبر: ۵۹۱۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

وزیر خارجه چین: آمریکا یک باجگیر اقتصادی است

وزیر خارجه چین از آمریکا به عنوان یک باجگیر اقتصادی یاد کرد که بی دلیل و مدرک شرکت های خارجی را تحت فشار قرار می دهد و تحریم می کند و برای آنها چالش می آفریند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری شینهوا روز جمعه گزارش کرد 'وانگ یی' در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در بیشکک به خبرنگاران گفت که نمونه این باجگیری اقتصادی مانع تراشی های آمریکا برای شرکت مخابراتی چینی هواوی است.

دولت آمریکا اعلام کرده است دیگر اجازه فعالیت به هواوی و ارتباط آن با شرکت های آمریکایی را نمی دهد و شماری از مسئولان ‌آمریکایی خواستار خارج کردن هواوی از بازار آمریکا و دیگر کشورهای غربی شده اند.

وزیر خارجه چین اقدام آمریکا برای سرکوب یک شرکت خصوصی چین را نمونه آشکار از باجگیری اقتصادی دانست و گفت: آمریکا می خواهد به هر شکل، مسیر توسعه اقتصادی چین را مسدود کند و نمی خواهد شاهد رشد این کشور باشد.

وی با اشاره به ضرب المثلی که عدالت همیشه پیروان و حامیان بیشتری خواهد داشت و بی عدالتی مورد حمایت قرار نمی گیرد، افزود: آمریکا اصلا دلیل و مدرک متقنی برای ممنوعیت های ایجاد شده برای هواوی ارایه نکرده است.

وانگ یی گفت که اقدامات آمریکا هرگز از حمایت جامعه بین المللی برخوردار نخواهد شد و در بیانیه پایانی اجلاس وزیران خارجه شانگهای هم با یکجانبه گرایی و حمایت گرایی تکجانبه تجاری مخالفت شده است.

ايرنا 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین