کد خبر: ۵۹۱۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹

کره شمالی فریبکاری آمریکا را عامل شکست مذاکرات دانست

مقام وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه گفت که موضع «خودسرانه و فریبکارانه» آمریکا باعث شکست مذاکرات خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره در دومین دیدار سران دو کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری رویترز گزارش داد که سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی هشدار داد که مسئله هسته ای شبه جزیره کره بدون اتخاذ رویکردی جدید هرگز حل نمی شود.

وی واشنگتن را متهم کرد که با طرح «موضوعات کاملا نامرتبط» تلاش می کند پیونگ یانگ را در شکست مذاکرات در دیدار دوم کیم جونگ رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ویتنام مقصر جلوه دهد.

این سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی که خبرگزاری رسمی این کشور نام وی را افشا نکرد، گفت: آمریکا با اتخاذ موضعی «خودسرانه و فریبکارانه» بر روشی پافشاری می کند که هرگز قابل اجرا نیست.

مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی پس از بی نتیجه ماندن دور دوم دیدار سران دو کشور در هانوی پایتخت ویتنام متوقف شد.

دور اول مذاکرات ترامپ و کیم در سنگاپور به توافقی مبهم درباره خلع سلاح هسته ای کره شمالی در ازای لغو تحریم های آمریکا منتهی شده بود که مفاد این توافق هیچگاه اجرایی نشد.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که ترامپ در نشست هانوی از کیم خواسته بود که همه تاسیسات و سلاح های هسته ای کشورش را تحویل دهد اما وی نپذیرفت.

این در حالی است که مقام های دولت ترامپ علت شکست مذاکرات را درخواست رهبر کره شمالی مبنی بر توقف همه تحریم ها علیه این کشور اعلام کرده اند.

اما پیونگ یانگ با تکذیب این موضوع گفته است که فقط خواهان توقف بخشی از تحریم ها بوده است.

ايرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین