کد خبر: ۵۹۱۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

انتقاد یک نماینده اصولگرا از مذاکره ظریف با سناتور آمریکایی

یک نماینده مجلس با اشاره به مذاکره محمدجواد ظریف با سناتور آمریکایی گفت: مذاکره مجدد با دولت آمریکا و آمریکایی‌ها که بارها بی‌اعتمادی‌شان به دنیا ثابت شده و تعهدات‌شان را زیر پا می‌گذارند فایده‌ای ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
ضیاءالله اعزازی ملکی نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره دیدار محمدجواد ظریف با سناتور دمکرات آمریکایی گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد که برخی از اعضای دولت به فرمایشات مقام معظم رهبری بی‌توجهی کرده و کار دیگری را انجام می‌‌دهند.

وی افزود:‌ آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان بسیار بیشتر از افراد دیگر با اظهارات صریح مقام معظم رهبری در خصوص مسائل مختلف آشناتر است چرا که در جلسات خصوصی فرمایشات مقام معظم رهبری را بیشتر از برخی از مسئولین شنیده است و یقیناً با دیدگاه‌های رهبر انقلاب در خصوص موضوعات سیاست‌ خارجی آشناتر است.

نماینده بناب در مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی صراحت بیشتری در کلام‌شان دارند تا در سخنرانی‌هایشان؛ اما اینکه وزیر خارجه کشورمان با سناتور دموکرات آمریکایی مذاکره می‌کند دقیقاً نقض فرمایشات مقام معظم رهبری است.

اعزازی ملکی گفت:‌ مذاکره مجدد با دولت آمریکا و آمریکایی‌ها که بارها بی‌اعتمادی‌شان به دنیا ثابت شده و تعهدات‌شان را زیر پا می‌گذارند فایده‌ای ندارد. این در حالی است که مذاکرات رسمی ما با آمریکا در موضوع برجام نشان داد که آنها بی‌اعتماد هستند و لذا مذاکره مجدد آقای ظریف با آنها معنایی ندارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد که ته دل برخی از دولتمردان همچنان گرایش به غرب و در رأس آنها آمریکا است. اما نتیجه‌بخش نبودن مذاکره و در یک میز نشستن با آنها برای همه دنیا مسجل شده است که آنها مرد میدان عمل نیستند.

نماینده بناب در مجلس گفت:‌ گرایش به غرب آقای ظریف برخی اوقات گل می‌کند وگرنه معنا ندارد که با آمریکایی‌ها مذاکره مجددی صورت گیرد مگر اینکه وزیر خارجه همچنان کدخدا را معتبر بداند. 

وی تصریح کرد: در جلسه هفته آینده مجلس قطعاً به آقای ظریف وزیر امور خارجه به دلیل مذاکره با سناتور آمریکایی در حالیکه مقام معظم رهبری در این خصوص نهی کرده‌اند تذکر خواهم داد و وی باید پاسخگوی این اقدام خلاف خود باشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
0
2
احتمالا این نماینده جاشون خیلی گرم و راحت به فکر ملت نیستند که روز به روز فشار اقتصادی حلقومشون رو فشار میدهد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین