کد خبر: ۵۹۱۸۲۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱

جزئیات بازداشت «یوگی»‌ها در گرگان!

زن و مرد یوگاکار در گرگان دستگیر شدند. این افراد در خانه‌ای که گفته می‌شود از سوی یک مرد حدودا ٤٠ساله برای تمرین این ورزش اجاره شده است، بازداشت شدند. به گفته معاون دادستانی تبلیغات این کلاس مختلط از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته و همین موضوع هم دست آخر باعث شناسایی و دستگیری خاطیان شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 این حادثه پنجشنبه‌شب در گرگان رخ داده و برای همه آن‌ها حکم بازداشت صادر شده است. ظاهرا این برای نخستین‌بار در شهر گرگان است که چنین حادثه‌ای رخ می‌دهد. خبر دستگیری بیش از ٣٠ زن و مرد را که پنجشنبه‌شب به طرز غیرمعمولی در یک خانه برای تمرین یوگا دور هم جمع شده بودند را مسعود سلیمانی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز گلستان اعلام کرد.
 
به گفته او، این افراد با پوشش نامناسب به بهانه آموزش یوگا در یک منزل مسکونی در گرگان جمع شده‌‍ بودند، خانه‌ای که ظاهرا از سوی یک مرد ٤٠ساله اجاره شده بود، تا محلی باشد برای انجام تمرینات یوگا. مسعود سلیمانی در توضیح بیشتر به «شهروند» می‌گوید: «فردی در فضای مجازی آگهی آموزش یوگا به زنان و مردان در منزل مسکونی خود را منتشر کرده بود که از همین طریق موفق به برقراری ارتباط با یکسری از افراد شد.
 
این مرد از بومی‌های استان گلستان نیست و ظاهرا از تهران به قصد راه‌اندازی چنین کلاس‌هایی به گرگان نقل‌مکان کرده بود. این فرد در صفحه شخصی‌اش بخش‌هایی از آموزش‌های این ورزش را منتشر کرده بود و همین موضوع باعث جذب تعداد زیادی زن و مرد در سنین مختلف برای انجام این ورزش شده بود.»
 
او درباره علت بازداشت این افراد هم گفت: «این فرد مجوز باشگاه نداشت و کلاس‌های آموزش یوگا را در یک منزل مسکونی در گرگان برگزار می‌کرد. زنان و مردان در این منزل با پوشش نامناسب حاضر می‌شدند و رفتار‌های نابهنجاری داشتند.» به گفته معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب گلستان، ماموران با رصد فعالیت‌ها و رفت‌وآمد‌ها به این منزل مسکونی و پس از اطمینان از وقوع جرم در آن خانه روز پنجشنبه پس از اخذ مجوز‌های قضائی لازم حدود ٣٠ زن و مرد که با پوشش بسیار نامناسب در این خانه مسکونی حضور داشتند را دستگیر کردند. همچنین برای شخص اصلی پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شده است.

چندسالی است که کلاس‌های یوگا در نقاط مختلف برگزار می‌شود. سادگی، سکوت، راحتی و البته نحوه تمرینات این ورزش، که نیاز به تجهیزات و فضای خاصی ندارد، باعث شده تا کلاس‌های آموزشی متعددی در این زمینه برگزار شود. کلاس‌های آموزشی که البته در برخی از موارد به دلیل نبود نظارت دقیق مشکلاتی را هم برای شرکت‌کنندگان و حتی برگزارکنندگان در پی داشته است. هرچند ورزش یوگا در ایران فدراسیون مستقلی ندارد، اما صدور مجوز برای تأسیس محل تمرین و اجازه مربیگری برای این رشته پرطرفدار از سوی انجمن یوگای ایران که زیرنظر فدراسیون ورزش‌های همگانی است، انجام می‌شود.

منبع: روزنامه شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین