کد خبر: ۵۹۱۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

امروز؛ وزش باد شدید در 9 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در ۹ استان کشور طی امروز (۵ خرداد) گفت: شدت بارش‌ها طی سه روز آینده در استان‌های تهران، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مرکزی و قم است.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی طی امروز (۵ خرداد) در اکثر مناطق نیمه غربی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب اصفهان، شرق چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و هرمزگان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:طی فردا (۶ خرداد) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در شرق سواحل و شمال شرق کشور آغاز می‌شود که طی بعد ازظهر در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران، سمنان و در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان احتمال رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی فردا در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، مرکزی، قم و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه (۷ خرداد) تا آخر هفته عبور متناوب امواج تراز میانی از عرض‌های شمالی کشور سبب ناپایداری‌هایی در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان می‌شود.

به گفته وظیفه همچنین روز سه‌شنبه در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، کرمان و شمال هرمزگان نیز در ساعات بعد ازظهر رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش‌ها طی روز سه‌شنبه (۷ خرداد) در دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، سمنان، مازندران، گلستان و روز چهارشنبه (۸ خرداد) علاوه بر این مناطق در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال استان مرکزی و قم است، گفت: روز پنجشنبه (۹ خرداد) شدت بارش در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال اصفهان است و احتمال سیلاب ناگهانی مسیل‌ها در مناطق کوهستانی وجود دارد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا (۶ خرداد) کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای برای سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۸ و ۹ خرداد) وزش باد شدید در خراسان جنوبی و شمال استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ خرداد) نیمه ابری، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۷ خرداد) نیمه ابری، در بعد ازظهر رگبار باران و گاهی با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین