کد خبر: ۵۹۱۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

رسانه‌های عربی درباره سفر ظریف به عراق چه نوشتند؟

سفر "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران به عراق در سایه تنش های منطقه ای و بین المللی، مورد توجه رسانه های عرب زبان قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه خبری "الجزیره" قطر با اشاره به سفر عصر دیروز ظریف به عراق، تاکید کرد که این سفر در سایه افزایش تنش های ایران و ایالات متحده بوده و مهم ترین چالش های منطقه ای و روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گرفته است.

پایگاه خبری "العربی الجدید" نیز با بازتاب این خبر افزود که در این سفر تنش های ایران و آمریکا، پیامدها و راه های کاهش آن مورد بررسی قرار می گیرد.

شبکه خبری "سی ان ان عربی" نیز نوشت: ظریف در سایه تنش ها میان ایران و آمریکا به عراق سفر کرد.

پایگاه خبری "روسیا الیوم" با اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به بغداد افزود: ظریف از 22 اردیبهشت ماه برای بررسی راه های افزایش روابط و تبادل نظر درباره موضوعات منطقه ای و بین المللی و در رأس آن ها  برجام و تشدید تنش ها با آمریکا، سفرهایی را به کشورهای آسیایی ترکمنستان، هند، ژاپن و چین انجام داده است.

شبکه خبری "اسپوتنیک" روسیه نیز نوشت که "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق و ظریف راه حل بحران بین تهران و واشنگتن را بررسی کردند.

پایگاه خبری "لبنان 24" با بازتاب سفر وزیر خارجه ایران به بغداد، به دیدارهای ظریف ما مقامات عراقی و اهداف این سفر اشاره کرد.

 ظریف  عصر دیروز در راس هیات بلندپایه سیاسی برای انجام یک سفر رسمی دو روزه وارد بغداد شد.

وی در نخستین روز این سفر جداگانه با عبدالمهدی نخست وزیر، "برهم صالح" رئیس جمهوری و "محمد الحلبوسی" رئیس پارلمان عراق دیدار و با آنان در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد. 

دیدار با "محمد علی الحکیم" وزیر امور خارجه عراق از دیگر برنامه های سفر ظریف به بغداد اعلام شده است. 

سومین سفر ظریف به بغداد همزمان با افزایش اقدامات تحریک آمیز و تنش آفرینی های  آمریکا در منطقه و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین