کد خبر: ۶۰۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۳
تلاش‌های فرشیدی برای گریز از استیضاح

حقوق معلمان افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ همزمان با افزایش اعتراضات معلمان به وضع معیشتی خود و در آستانه اعلام وصول طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس، یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از قطعی شدن رایزنی‌ها با فرشیدی بر سر افزایش حقوق فرهنگیان خبر داد. 

هاجر تحریری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر آموزش و پرورش درباره معیشت معلمان گفت:‌ «کمیته‌ای متشکل از وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشکیل شد تا موضوع همسان کردن میانگین حقوق فرهنگیان با سایر کارکنان دولت را بررسی کند». 

وی افزود:‌ «این کمیته تفاوت این دو سطح را تأیید کرد. به گونه‌ای که میانگین حقوق کارکنان دیگر دولت 450 هزار تومان اما میانگین حقوق معلمان 350 هزار تومان بود». 

تحریری ادامه داد: «بنابر بودجه‌ای که مجلس در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داد این امر قطعی شده است که به حقوق فرهنگیان حدود 80 هزار تومان اضافه شود. این اضافه حقوق شامل کسانی است که حقوق ماهیانه آنها زیر 300 هزار تومان است. به این ترتیب این مبلغ هر چه به سمت حقوق 600 هزار تومان می‌رود کاهش می‌یابد. این امر دیگر نیازی به تصویب مجلس ندارد و به طور قطعی اجرا خواهد شد. این برنامه در راستای نزدیک کردن میانگین حقوق فرهنگیان و حقوق سایر کارکنان دولت اندیشیده شده است». 

این نماینده مجلس در ادامه به تشکیل کمیته‌های اقتصادی،‌ رفاهی، مسکن در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: «یکی از کارهایی که قرار است انجام شود و هنوز قطعی نشده بازنشسته شدن نیروهای دارای 25 سال خدمت در راستای ساماندهی نیروهای مازاد است. همچنین تبدیل تعدادی کلینیک‌ها به بیمارستان از دیگر کارهای دولت است». 

وی در ادامه افزود: «وزارت آموزش و پرورش قصد دارد مبلغ 50 میلیارد تومان را به بیمه دانش‌آموزی و بیمه تکمیلی معلمان اختصاص دهد. پیگیری بحث مسکن معلمان نیز از دیگر مباحث موجود است. طبق مصوبه سال 68، 40 درصد از واگذاری‌های وزارت مسکن باید برای فرهنگیان باشد. فرشیدی به استانداری‌ها دستور داده بر این واگذاری‌ها نظارت کند و براساس آمار در سال 85، تعداد 17 هزار مسکن به فرهنگیان واگذار شده است». 

به گفته این نماینده، «یک پیشنهاد هم که در حد پیشنهاد مطرح است و هنوز تبدیل به قانون نشده این است که در سازمان‌ها و نهادهای زیرنظر وزارت آموزش و پرورش در استخدام‌ها در شرایط مساوی، اولویت‌ با فرزندان فرهنگیان قرار گیرد». 

هاجر تحریری در پایان درباره موضوع استیضاح فرشیدی به تعطیلی مجلس اشاره کرد و درباره اینکه آیا استیضاح به گمان شما رأی می‌آورد یا نه گفت: «به نظر من استیضاح رأی نمی‌آورد. البته استیضاح‌کنندگان طبیعتا به آن رأی می‌دهند. اما نمایندگان دیگر به نظر تخصصی و همچنین کمیسون مربوطه مراجعه می‌کنند که نظر اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر استیضاح نیست و به احتمال زیاد انشاءالله دوستان هم امضاهای خود را از پای نامه استیضاح پس می‌گیرند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Spain
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
0
2
سلام علیکم من یک معلم دوره راهنمایی هستم چرا باید حقوق معلمان باید این همه کم باشد و در شهر ما بندرعباس همه چیز گران تر از شهر های دیگر است و حقوق یک کارگر ساده که اصلا در س نخونده بالای 600 هزار تومان است و ما که مدرک مون لیسانس است و شغلمون مهم تر شغل ها است و باید حقوق معلمان حدود یک میلیون باشد تا بتواند زندگی اش را بگذراند . آیا این عدالت است واقعا عدالت است و این ایرانی که دم از عدالت می زند خیلی زورمون میاد که ..دم از عدالت می زند و لی هیچ عدالتی در آن نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
1
0
سلام خسته نباشید آیا دولت فکر کرده که که اضافه حقوق را پرداخت نکرده چه بلایی سر مستجرین بیچاره میاد اونوقت می فرمایید معلم باید لذت معنوی ببرد وکاری با مادیات نداشته باشد عجب رویی دارید والا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
1
1
بنظرم دولت محترم بایستی درمورد زوجهای معلم تجدید نظر کنه درحالی که دوبله حقوق .مزایا .پاداش .عیدی . سهام..وووووومیگیرندجمعا هردو 2سوم سال را تعطیلند 2روز در هفته .وفاتها . مولودها 14روز نوروز 3ماه تابستان هوا سرده تعطیل .آلوده تعطیل زایمان 3ماه رفت 3ماه هم مواظب باشید مبادا بهش بر بخوره..انواع بیمه ها تسهیلات ووو.اکثرا 2شغله . حالا هم که 5شنبه هارا تعطیل کردند کلاس اضافه گذاشته و جیب والدین را خالی میکنند .نصف روز تعطیل درصورتیکه یه کسبه معمولی مثل بنده که 22ماه هم جبهه دارای کارت ایثارباندازه یه معلم ارزش نداشته و تا شب جون میکنه حتی بازنشتگی هم نداره بیمه نداره سهام نداره یه روزسرکار نره مریض باشه واویلا..آیا عدالته این؟.آیا اینا ایرانی نیستند انواع واقسام مالیات رو هم میدهند.چرا باید تبعیض قائل بود؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین