کد خبر: ۶۰۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۵
آیا این همزبانی و همزمانی معنادار است

رابطه نوری‌زاده و فاطمه رجبی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقاله علیرضا نوری‌زاده در روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق ‌الاوسط» با هیجان و استقبال گسترده سایت‌های حامی دولت مخصوصاً فاطمه رجبی نماد رسانه‌ای حامیان دولت مواجه شد. علیرضا نوری‌زاده روز یک‌شنبه در روزنامه الشرق الوسط ادعا کرد که موسویان جاسوس انگلیس بوده است و اطلاعات مربوط به جاسوسی او از سوی سرویس اطلاعاتی روسیه به وزارت اطلاعات ایران داده شده است. نوری‌زاده همچنین تلویحاً بازداشت موسویان را ناشی از رقابت سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و انگلیس در ایران دانست!

بلافاصله پس از انتشار این مقاله نوری‌زاده، سایت‌های حامی دولت از جمله رجانیوز، انصارنیوز (پایگاه خبری شورای هماهنگی نیروهای حزب‌الله)، عدالتخانه و سپهرنیوز با قدرت وارد میدان شده و غالباً این مقاله نوری‌زاده را تیتر یک خود کردند!! در این میان سایت «رجانیوز» که توسط فاطمه رجبی اداره می‌شود تا آن‌جا پیش رفت که نوری‌زاده را «تحلیلگر بین‌المللی» نامید و تاکید کرد تاکنون تمام اظهارات نوری‌زاده درست از آب درآمده است! رجانیوز البته حدود 20 دقیقه بعد این عبارت و یک پاراگراف از خبر مزبور را حذف کرد. سایر سایت‌های تند و افراطی حامی دولت نظیر «انصارنیوز»، «عدالتخانه» و «سپهر» نیز البته توجه قابل درکی را به این مقاله نشان دادند.

نکته مهم در این میان، ارتباط قابل توجه سایت‌های افراطی حامی دولت با علیرضا نوری‌زاده یکی از شاخص‌ترین چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی است. پرسش مهم این است: فاطمه رجبی که حتی خاتمی و کروبی را نیز برانداز می‌داند و به اسم «حمایت از نظام» به اغلب شخصیت‌های معتدل و تعقل‌گرای جمهوری اسلامی (از خاتمی و هاشمی گرفته تا حدادعادل، هاشمی شاهرودی، حسن روحانی، قالیباف، ضرغامی، محسن رضایی و...) دشنام می‌دهد چه ارتباطی با علیرضا نوری‌زاده دارد که در جریان بازداشت موسویان دقیقاً مواضعی یکسان با یکدیگر داشته و به منبع خبری یکدیگر تبدیل شده‌اند؟ آیا با این وصف نباید نگران بود که فاطمه رجبی چند ماه بعد اظهاراتی از دیگران سران اپوزیسیون خارج‌نشین را به عنوان منبع خبر نقل کرده و در لوای حمایت پرطمطراق از نظام و ژست اولترا اصولگرایی، به تریبون این افراد تبدیل شود؟

از حدود 10 سال قبل اخبار ضد و نقیضی درباره ارتباطات خاص علی‌رضا نوری‌زاده با برخی محافل تندرو در ایران منتشر شده و برخی رسانه‌های اپوزیسیون ادعا کرده‌اند که نوری‌زاده عامل یک جریان خاص سیاسی امنیتی‌ است که در قالب یک روزنامه‌‌گار برانداز، اهداف آنان را دنبال می‌کند. این شایعات تا آن‌جا پیش رفت که حامیان این فرضیه حتی اطلاعاتی درباره یک کتابخانه در لندن منتشر کردند. اکنون صرفنظر از درستی یا نادرستی این مدعیات، حداقل رفتار فاطمه رجبی و نوری‌زاده در ماجرای موسویان و تکرار ادعایی که فقط و فقط از سوی رسانه‌های این دو نفر مطرح شده است نشان می‌دهد که تصادفاً هماهنگی‌هایی نیز میان این دو وجود دارد. 

صرفنظر از مقاله نوری‌زاده، 5 سایت مدعی دولت که همزمان مقاله مزبور را منتشر کرده و درصدر اخبار خود قرار دادند باید به یک تناقض و پارداوکس بزرگ پاسخ دهند. آیا انتشار این مطلب توسط سایت‌های فاطمه رجبی به این معنی است که سایر مطالب نوری‌زاده نیز قابل انتشار و استناد است؟ آیا رسانه‌ها می‌توانند تحلیل‌ها و مطالب این نویسنده درباره محمود احمدی‌نژاد را نیز منتشر کنند؟ به نظر می‌رسد که حامیان افراطی دولت در این زمینه نیز بر مبنای دو استراتژی قدیمی و شناخته ‌شده خود حرکت کرده‌اند. اول آن که «هدف وسیله را توجیه می‌کند». و دوم آن که هرگونه دروغ‌پردازی، هتک حرمت و رفتارهای غیرقانونی و غیراخلاقی برای افزایش قدرت جناح خانم رجبی مجاز، مشروع و حتی ضروری است!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۸۶/۱۲/۰۲
0
1
در ايام دهه فجر صدا و سيما با نوري زاده محبه اي داشت واز يكي از بخشهاي خبري پخش شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۴
1
0
واقعیت چیست !
ناشناس
|
Argentina
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
0
1
من فکر می کنم که اپوزیسیون ودولتهای متخاصم مواضع واخباری را پخش می کنند تا گقتارورفتارمقامات ایران را به سمت دلخواهشان جهت دهی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۵
0
0
این وسط تکلیف مردمی که دنبال حقیقت هستند چیست؟
ناشناس
|
Cambodia
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۸
1
3
اقای نوری زاده جز راهنما در مدت کل انقلاب ادعائی نمیتواند داشته باشد اقای نوری زاده با تفسیر خبر خود فقط هدف او این است که حکومتیان را راهنما ئی میکنند وهیچ شک وشبه ای وجود ندارد بسیار روشن است اقای نوری زاده تازه نیست که برای حکومت ما کار میکند. اقای نوری زاد کمو بیش اقایان را با تفسیر خبرشان راهنمائی میکنند ما ایرانیان دیگر هیچی نداریم اقائی که اشکار انهم یک رئیس دولت برگردد وبگوید ما زندانیان سیاسی نداریم ما دیگر بنظر خودما که کاری هم نداریم باید در دنیا چطور رو داشته باشیم بگوییم که ما امت حضرت محمد هستیم دروغ گو در همه ادیان خداوند یکتا دشمن خداوند است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین