کد خبر: ۶۱۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۲

شوکت عزیز: حمله به ایران مصیبت‌بار است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «شوکت عزیز» نخست وزیر پاکستان با تاکید بر لزوم اجتناب از افزایش تنش در منطقه خاورمیانه حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران را اقدامی «مصیبت‌بار» برای تمام دنیا توصیف کرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شوکت عزیز گفت: حمله نظامی به ایران به خاطر فعالیت‌های هسته‌ای‌اش «مصیبت‌بار» خواهد بود. وی ابراز امیدواری کرد مذاکرات ایران و آمریکا در مورد عراق بتواند بخشی از تنش‌های منطقه‌ای را کاهش دهد.

نخست وزیر پاکستان در کنفرانس خبری در اردن گفت: استفاده از زور برای حل مساله هسته‌ای ایران تاثیرات مصیبت‌باری بر کل دنیا خواهد داشت. شوکت عزیز با استقبال از مذاکرات ایران و آمریکا در مورد مسائل امنیتی عراق، گفت: ما امیدواریم این مذاکرات بتواند بخشی از تنش‌های منطقه را حل کند. وی افزود: این مذاکرات می‌تواند واشنگتن و تهران را به حل مسائل دیگر از طریق گفت‌وگو ترغیب کند.

بنا به این گزارش اوضاع عراق و برنامه هسته‌ای ایران از جمله موضوعاتی است که تنش میان واشنگتن و تهران را در سال‌های اخیر به اوج خود رسانده است. این گزارش می‌افزاید: در مورد عراق، آمریکا ایران را متهم به ارسال کمک‌های مالی و نظامی به شورشیان شیعی عراق می‌کند. در زمینه برنامه هسته‌ای نیز آمریکایی‌ها معتقدند ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی است. تهران ارسال کمک‌های تسلیحاتی به شورشیان عراقی را رد کرده و همواره اعلام کرده که برنامه هسته‌ای‌اش با اهداف صلح‌آمیز اجرا می‌شود.

بنا به این گزارش نخست وزیر پاکستان در مورد روابط کشورش با اسرائیل نیز گفت: پاکستان قبل از یافتن راه‌حلی برای مساله فلسطین طرحی برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد. وی افزود: موضع ما در مورد رابطه با اسرائیل کاملا روشن است. پس از حل مساله فلسطین ما اقدامات بیشتری در این زمینه انجام خواهیم داد، اما در شرایط کنونی هیچ طرحی برای روابط دیپلماتیک (با اسرائیل) نداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین