کد خبر: ۶۱۱۹۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۶
رسول گلش را تقدیم روح رضا حسن‌زاده کرد

دیگر در فوتبال امارات نخواهم ماند

آفتاب‌‌نیوز : الامارات جمعه‌شب به لطف درخشش عنایتی و تو موفق شد از سد الشعبی بگذرد که جواد کاظمیان و علی سامره را به‌عنوان بازیکنان خارجی در اختیار دارد.
بله، خوشبختانه در شبی که خط دفاعی و دروازه‌بان الامارات درخشش غیرقابل تصوری داشتند، موفق شدیم در یک دیدار حساس الشعب را شکست بدهیم و از سقوط فرار کنیم. من هم در اولین سالگرد دوست مرحومم رضا حسن‌زاده که در تراکتورسازی با هم همبازی بودیم، گلزنی کردم و این گل را به روح او تقدیم می‌کنم.

فکر می‌کنی چه عواملی باعث شد که این پیروزی رقم بخورد و الامارات در لیگ باقی بماند؟
مدیران باشگاه الشعب اعلام کرده بودند اگر آنها سه امتیاز دیدار مقابل الامارات را کسب کنند، پاداش قابل توجهی را به خاطر صعودشان در جدول و حتمی‌شدن عنوان سومی در لیگ به بازیکنان خود پرداخت خواهند کرد اما از طرفی هم ما تشنه کسب امتیاز و اثبات ارزش‌های فنی الامارات بودیم و انگیزه بالای بازیکنان ما باعث شد به پیروزی برسیم و با صعود در جدول از سقوط هم فرار کنیم.

اگر آمار گلزنی حسین کعبی را هم به حساب بیاوریم با گل‌هایی که تو و عنایتی برای الامارات به ثمر رسانده‌اید، می‌شود گفت بازیکنان ایرانی این تیم نقش غیرقابل انکاری در بقای این تیم داشته‌اند.
بله، خوشبختانه من، عنایتی و کعبی روی هم رفته از مجموع 28 گلی که الامارات به ثمر رسانده و 22 گل این آمار نقش محوری داشته‌ایم و در مابقی آن بازنده بودیم و این نشان می‌دهد که لیگ امارات جای پیشرفت دارد.

با همه این تفاسیر که جو برای ادامه حضورت در الامارات مناسب است آیا حاضر هستی قراردادت را تمدید کنی؟
پیش از رویارویی با الشعب مسؤؤلان الامارات صحبت‌هایی را در خصوص تمدید قراردادم انجام دادند و من با توجه به وضعیتی که تیم داشت آن را به زمان دیگری موکول کردم. به دنبال این هستم که ادامه دوران حرفه‌ای فوتبالم را در اروپا دنبال کنم و اگر پیشنهاد مناسبی را داشته باشم دیگر در فوتبال امارات نخواهم ماند. این فرض را هم قائل هستم که اگر شرایط حضورم در اروپا مهیا نشود قراردادی مشروط امضا کرده و به محض دریافت پیشنهاد لیگ امارات و تیم الامارات را ترک کنم.

با توجه به حضور بیش از 7 بازیکن ایرانی در امارات آیا لیگ این کشور پتانسیل حضور بازیکنان بیشتری را دارد؟
بله. طبق قوانین جدیدی که برای لیگ فصل جدید لحاظ خواهد شد، هر تیم می‌تواند 3 بازیکن خارجی را جذب کند و آن‌طور که از شواهد امر پیداست اینجا بیشتر روی بازیکنان ایرانی حساب باز می‌کنند و سال آینده شاهد حضور نفرات جویای نام هستیم.

تیم‌ملی کشورمان قرار است در یک دیدار تدارکاتی روز 12 خردادماه به مصاف مکزیک برود، آیا این مصاف می‌تواند به پیشرفت فوتبال ملی ما کمکی کند؟
صددرصد، تقابل با تیم‌های صاحب سبک و آماده فوتبال جهان به پیشرفت فوتبال ملی ما کمک خواهد کرد و باعث می‌شود در‌های لیگ‌های معتبر اروپایی به روی بازیکنان ما باز شود و ما را به حرفه‌ای‌تر‌شدن نزدیک‌تر کند. در جام‌جهانی مصاف با مکزیک. پرتغال و آنگولا از زمره همین دیدارها بود که ثمره‌های زیادی را دربرداشت.

ولی این مکزیک زمان هوگو سانچز و آن تیم تحت هدایت ریکاردو سانچز در جام‌جهانی آلمان بسیار فرق کرده و امکان دارد یک چهره جدیدی را از خود به نمایش بگذارد؟
مسلم است که یک تیم با تغییر مربی‌اش تغییر تاکتیک هم بدهد و نفرات جدیدی هم به اردو دعوت شوند،‌ به هر صورت مکزیک یک فوتبال شناور به سبک آمریکای‌جنوبی ارائه می‌دهد و تقابل با آنها محاسن زیادی را هم دارد.

کادرفنی تیم‌ملی تیم‌های ملی آفریقای‌جنوبی، نیجریه و غنا را هم به‌عنوان حریف تدارکاتی به فدراسیون فوتبال معرفی کرده تا زمینه حضور آنها در تهران فراهم شود. آیا این تیم‌ها هم رقبای خوبی هستند در آستانه جام‌ ملت‌های آسیا؟
تجربه حضور آنها در جام‌جهانی و حضور بازیکنان مطرح به فوتبال ملی ما کمک خواهد کرد تا با تدارکاتی مناسب پا به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا بگذاریم.

تراکتورسازی تیمی که سال‌ها برای آن بازی کردی در آستانه صعود به لیگ برتر در جا زد و یک شانس کوچک دیگر برایش باقی مانده است. چرا این تیم ریشه‌دار تبریزی به این حال و روز دچار شده و جایگاه گذشته‌اش را از دست داده است؟
بسیار متأسفم وقتی می‌بینم تماشاگران خونگرم تبریزی تلاششان بی‌ثمر ماند و یک سری بازیکن غیرتبریزی این گونه با احساسات این مردم بازی می‌کنند. تراکتورسازی یک زمانی سیروس دین‌محمدی، حسین خطیبی، اسماعیل حلالی، یوسف بخشی‌پور، اسماعیل حلالی، کریم باقری و علی باغمیشه را به فوتبال ایران معرفی کرد و همواره در زمره بهترین تیم‌ها بود. اما نمی‌دانم چرا این تیم به حال و روز کنونی دچار شده و قادر نیست از رقابت‌های دسته اول که به مراتب کم‌استرس‌تر از لیگ برتر است، بالا بیاید. آرزوی قلبی‌ام این است که در رقابت‌های پلی‌آف تراکتورسازی به خود بیاید و هجدهمین تیم لیگ هفتم حرفه‌ای باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین