کد خبر: ۶۶۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۳
وجود 2 تا 3 میلیون زوج نابارور در ایران

تاکید مجدد بر اثرات نامطلوب امواج تلفن همراه بر ناباروری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- تحقیقات پزشکان، بار دیگر بر اثرات نا مطلوب امواج تلفن همراه بر ایجاد ناباروری در افراد تاکید کرد.

به گزارش آفتاب و به نقل از مهر، «دکتر مریم سالاریان»، متخصص زنان و زایمان عوامل از عوامل محیطی به عنوان یکی از شاخص‌‌های موثر در ایجاد افزایش میزان ناباروری نام برده و در توضیح این عوامل، به تغییر رژیم غذایی و استفاده زیاد از غذاهای آماده، مصرف سوسیس و کالباس و ابتلا به انواع مسمومیت‌های ناشی از مواد آلوده به سموم، اشاره کرد.

سالاریان گفت: «عوامل محیطی دیگری همچون آلودگی هوا و میزان سرب موجود در هوا به خصوص در ایجاد ناباروری در مردان موثر است».

این متخصص زنان و زایمان، در ارتباط با استفاده از تلفن همراه و تاثیر امواج آن در ایجاد ناباروی، گفت: «بررسی‌های مختلف نشان می‌‌دهد افرادی که نزدیک امواج موبایل قرار دارند به خصوص اگر موبایل نزدیک دستگاه تناسلی قرار گرفته باشد، تاثیر امواج آن روی اسپرم و تخمک بیشتر بوده و میزان ناباروری در این قبیل افراد افزایش می یابد».

سالاریان با اشاره به اینکه ناباروری یکی از مشکلات شایع محسوب می‌ شود، افزود: «بر اساس آمارهای موجود تقریبا دو تا سه میلیون زوج در ایران نابارور هستند».

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: «در ۹۰‬درصد موارد مشکل ناباروری زوجین با استفاده از روشهای نوین ناباروری قابل درمان است ولی مشکل هزینه بالای این درمان‌ها است که بسیاری از بیماران توانایی پرداخت آن را ندارند».

وی، با انتقاد از اینکه ناباروری در کشور یک بیماری لوکس تلقی می‌شود، گفت: «علت ناباروری در 40 درصد موارد، ناتوانی جنسی زنان است و به همین میزان نیز مردان در بروز ناباروری سهیم هستند و و در 20 درصد موارد نیز هر دو جنس مشکل دارند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین