کد خبر: ۶۸۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۵

nVIDIA و عرضه کارت گرافیک جدید GeForce 8800GTS 512

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روز سه شنبه، شرکت nVIDIA بزرگترین تولید کننده تراشه های گرافیکی نسخه جدید از کارت های گرافیک سری 8800GTS خود را معرفی نمود که بر پایه تراشه بهینه سازی شده G92 ساخته شده است.

 هدف از تولید این کارت گرافیک جدید، ارایه قدرت پردازش بسیار بالا و در عین حال با قیمت کاهش یافته نسبت به کارت های گرافیک فعلی این شرکت می باشد.

این کارت گرافیک جدید، GeForce 8800 GTS 512 MB نامگذاری شده و در آن از تراشه G92 که چندی پیش قول ساخت آن از طرف nVIDIA داده شده بود استفاده شده است. 

این تراشه مجهز به 128 واحد Stream Proccessor است که در سرعت پایه 1626 مگاهرتز عمل می کنند، همچنین از 64 واحد بافت گذاری یا Texturingو 16 واحد رندر اصلی یا back-end پشتیبانی می کند.

 گذرگاه حافظه این کارت گرافیک و تراشه آن از نوع 256 بیتی خواهد بود و سرعت مرجع تراشه اصلی برابر با 650 مگاهرتز تعیین شده است.

 حداقل سرعت حافظه ای که nVIDIA پیشنهاد استفاده از آن را به شرکای تجاری خود داده است 1940 مگاهرتز تعیین گردیده است.

این کارت گرافیک 350 دلاری که مب توان آنرا هدیه کریسمس nVIDIA برشمرد دارای قدرت پردازشی بیش از قویترین کارت فعلی این کمپانی یعنی GeForce 8800 Ultra گران قیمت 850 دلاری خواهد بود اما به دلیل استفاده از گذرگاه 256 بیتی در مقابل گذرگاه 384 بیتی موجود در 8800 Ultra از پهنای باند حافظه کمتری برخوردار خواهد بود که البته این موضوع به دلیل استفاده از GPU یا تراشه گرافیکی قویتر در 8800 GTS کماکان برتری را برای این کارت گرافیک به ارمغان خواهد آورد.

از دیگر مشخصات این کارت جدید می توان به پشتیبانی از پردازش تصویر HD یا PureVideo به همراه قابلیت High-Quality post-proccessing effect اشاره نمود. ضمناً این کارت با نسل جدید گذرگاه PCI-E موسوم به PCI Express 2.0 و نسل پیشین این گذرگاه کاملاً سازگار خواهد بود. 

در مجموع می توان GeForce 8800GTS 512MB را قویترین کارت تولیدی nVIDIA تا این تاریخ دانست.

"اگر شما خواهان بهترین تجربه از بازی های کامپیوتری روز و آینده هستید، مطمعناً تهیه یک کارت گرافیک جدید باید اولویت اول شما برای دستیابی به این خواسته باشد، از این رو ما GeForce 8800GTS 512 را به عنوان گزینه اول بازیکنان حرفه ای در تعطیلات زمستانی به شما پیشنهاد می کنیم" این بخشی از گفته های "Ujesh Desai" مدیر بخش تراشه های گرافیکی شرکت nVIDIA در مراسم معرفی این کارت گرافیک است.

حداقل و حداکثر قیمتی که برای این کارت از طرف nVIDIA به شرکای تجاری خود اعلام شده است، با توجه به نوع و سرعت حافظه مورد استفاده و تغییرات در سیستم خنک کننده آن، حداقل 299 و حداکثر 349 دلار تعیین شده است.

 گفتنی است که شرکت رقیب nVIDIA در ساخت تراشه های گرافیکی، AMD-ATI نیز در اواخر آبان ماه سری جدید کارت های گرافیکی خود با نام Radeon 3850 و 3870 را با قیمتی معادل با 170 تا 250 دلار به بازار عرضه کرد، اما علی رقم قیمت مناسب این کارت ها از دیدگاه تئوری نسبت کارایی/قیمت کارت جدید nVIDIA رقم بالاتری را به خود اختصاص می دهد.

لازم به تذکر است که در آزمایشات ابتدایی و بدون استفاده از درایورهای رسمی پشتیبانی کننده از این کارت، GeForce 8800GTS 512 در مقایسه با GeForce 8800 Ultra حدود 5 الی 7 درصد عملکرد پایین تری از خود به نمایش گذاشت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین