کد خبر: ۶۸۳۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
تبلیغات

روند رو به افزایش یا کاهش قیمت خودرو خارجی؟!

در این مقاله به بررسی سه نوع خودرو خارجی محبوب به همراه قیمت روز آن‌ها در اواسط آذر ۹۹ خواهیم پرداخت.
روند رو به افزایش یا کاهش قیمت خودرو خارجی؟!
آفتاب‌‌نیوز :

با آغاز سال ۹۹ قیمت انواع کالا‌ها و خدمات به میزان قابل توجه نسبت به گذشته دوباره دچار تورم شد. البته این افزایش سرسام‌آور قیمت، بر روی قیمت انواع خودرو داخلی و قیمت خودرو خارجی نیز تاثیر داشت. اما بعد از تحولات اخیر سیاسی در آذر ۹۹، قیمت خودرو خارجی و داخلی رو به کاهش داشت تا جایی که بعضی خودرو‌های خارجی لوکس تا ۲ میلیارد ارزان‌تر شدند.

قیمت خودرو خارجی وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد، تا زمانی که نرخ ارز در حدود قیمت فعلی بماند، قیمت خودرو‌های خارجی نیز نرخ معقولی خواهند داشت. در این مقاله به بررسی سه نوع خودرو خارجی محبوب به همراه قیمت روز آن‌ها در اواسط آذر ۹۹ خواهیم پرداخت.

توسان

با توجه به علاقه مردم جهان به خودرو‌های شاسی بلند، شرکت هیوندای در راستای حضور پررنگ‌تر خود در بازار، هیوندای توسان را به بازار جهانی معرفی کر. د این خودرو در چندین تیپ وارد بازار شده است. البته توسان به طور کلی از سال ۲۰۱۶ وارد جاده‌های ایران شد و کرمان موتور و آسان موتور عهده‌دار واردات آن در ایران شدند، ولی برخی نیز به صورت شخصی این خودرو را وارد ایران کردند. بین نسخه‌های وارداتی آسان موتور کرمان موتور تفاوتی وجود ندارد. ولی در نسخه وارداتی تجهیزات بیشتری روی خودرو وجود دارد که شامل مواردی مثل اتو پارک و سه رادار نقطه کور، تغییر لاین و تصادف است.

به طور کلی هیوندای توسان برخی نقاط قوت مانند فضای کابین جادار، مصرف کم سوخت و امکانات رفاهی مناسب دارد که باعث جذابیت آن برای خرید می‌شود. همچنین هنگام فروش خودرو شاسی بلند توسان بازار دست دوم گرمی دارد و چندان معطل فروش نخواهید شد. ولی از نقاط ضعف آن شتاب گیری ضعیف خودرو است.

مدل‌های موجود از توسان در ایران مربوط به سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ است و این کراس اوور کره جنوبی دارای امکانات رفاهی و ایمنی و فنی مناسبی است که می‌توان آن را در سایت خرید و فروش خودرو جستجو نمود. توسان ۲۰۱۷ فول امروز ۱.۲۳۰ میلیون تومان قیمت دارد در حالی‌که توسان ۲۰۰۷ فول که پایین‌ترین مدل موجود در ایران است، فقط ۴۰۰ میلیون تومان است.

روند رو به افزایش یا کاهش قیمت خودرو خارجی؟!

اسپورتیج

در سال ۲۰۱۱ کیا اسپورتیج نسل سوم خودرو‌های خود را روانه بازار ایران کرد. ظاهر زیبا و امکانات مناسب و خدمات پس از فروش موجب شد که این خودرو در ایران مورد استقبال زیادی قرار بگیرد و بعد از مدتی در سال ۲۰۱۸ نسخه فیس لیفت این خودرو نیز وارد ایران شد و مورد توجه قرار گرفت. اسپورتیج در دو مدل دو دیفرانسیل و دیفرانسیل جلو عرضه شده است که مدل دو دیفرانسیل آن در ایران وجود دارد. البته دو نوع وارداتی و شرکتی آن در ایران معامله می‌شود که نمونه وارداتی دارای امکانات بیشتر و بهتری است.

کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۷ امروز قیمتی معادل ۱.۵ میلیارد تومان دارد، مدل ۲۰۱۶ این خودرو ۱ میلیارد و ۳۰ میلیون و مدل ۲۰۱۵ این خودرو ۹۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

راوفور

خودرو تویوتا راوفور با رقبایی مانند هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، رنو کولیوس و اتلندر باید رقابت کند. این خودرو تا به حال با ۵ نسل به بازار جهانی معرفی شده است که البته نسل چهارم آن برای اولین بار وارد ایران شد و با استقبال چشمگیری نیز مواجه گردید. در اصل چهارم راوفور در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد و بعد در سال ۲۰۱۳ وارد بازار مصرف جهانی گردید. نسل پنجم آن هم در سال ۲۰۱۹ به بازار جهان وارد شد و مورد توجه قرار گرفت. کیفیت بالایی در ساخت کابین تویوتا راوفور به چشم می‌خورد و طراحی داشبورد آن مستطیل شکل با فضای خالی است که امکان قرار دادن اشیا را برای راننده و سرنشین جلو مهیا می‌کند.

موتور ۴ سیلندر‌ای آن توان تولید ۱۷۷ اسب بخار و ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب آن هم ۱۰.۵ ثانیه از حالت صفر تا صد کیلومتر است. همچنین صندلی‌هایی با طراحی اسپرت، فضای مناسبی برای سرنشینان خودرو فراهم کرده است. طوری که در سفر‌های طولانی مشکلی از نظر فضای پا سر و گنجایش پنج نفر بزرگ‌سال نخواهند داشت.

قیمت تویوتا راوفور فول از حدود ۱۱۰۰ میلیون تومان برای مدل ۲۰۱۳ تا حدود ۲۳۰۰ میلیون تومان برای مدل ۲۰۱۸ که جدیدترین مدل این خودرو است، متغیر است.

روند رو به افزایش یا کاهش قیمت خودرو خارجی؟!

قیمت روز خودرو خارجی خارجی یا داخلی را از کجا ببینیم؟

اگر برای خرید و فروش خودرو و به دست آوردن قیمت روز خودرو دارای مشکل هستید، می‌توانید به راحتی به ۳ میلیون کاربر روزانه سایت و اپلیکیشن همراه مکانیک بپیوندید و از طریق ابزار قیمت خودرو شرکت همراه مکانیک گزینه مورد نظر خود را بررسی نمایید.

کافی است به وبسایت همراه مکانیک در آدرس hamrah-mechanic.com/carprice سر بزنید و یا با نصب اپلیکیشن این شرکت بر روی گوشی تلفن همراه خود، خودروی مورد نظر، سال ساخت، مدل و برخی گزینه‌های دیگر مانند قطعه‌های رنگ شده و یا تعویضی را انتخاب نمایید؛ در این صورت همراه مکانیک قیمت خودرو خارجی و یا داخلی مورد نظر شما را ارائه خواهد کرد که می‌توانید با استفاده از آن خرید و فروشی مطمئن داشته باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین