کد خبر: ۷۰۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۶
به عنوان سی و یکمین رئیس دانشگاه تهران؛

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالیکه برخی منابع خبری از احتمال جایگزینی فرهاد رهبر به جای عمید زنجانی در طی روزهای آینده خبر داده بودند، خبرگزاری فارس نوشت: «فرهاد رهبر رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی جایگزین عمید زنجانی شده است».

این در حالی است که ایسنا نیز در خبر دیگری با تأیید این مطلب خبر از آن داد که مراسم تودیع آیت‌الله زنجانی احتمالا روز شنبه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

آیت‌الله عمید زنجانی، از آذر ماه سال 1384 ریاست دانشگاه تهران را برعهده گرفته و در صورت تغییر وی و انتصاب فرهاد رهبر، وی سی و یكمین رییس دانشگاه تهران می‌شود.

عمید زنجانی در حالی ریاست دانشگاه تهران را عهده دار شده بود که انتصاب وی به عنوان اولین رئیس روحانی دانشگاه تهران با موجی از اعتراضات دانشجویی رو به رو شد و با حواشی بسیاری همراه بود.

فرهاد رهبر كه متولد سال 1338 سمنان و دارای دكترای اقتصاد از دانشگاه تهران است، پیش از این، ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را در مقطعی از دولت نهم بر عهده داشت که پس از گسترش اختلافات وی با احمدی نژاد از این سمت برکنار شد.

خبر انتصاب احتمالی فرهاد رهبر به ریاست دانشگاه تهران در شرایطی مطرح شده است که وی کمتر از یک ماه قبل برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بود.

عمید زنجانی: نكته خاصی درباره این تغییر به ذهنم نمی‌رسد.
آیت‌الله عمید زنجانی طی مصاحبه‌ای با ایسنا این تغییر را مسأله‌ای بسیار طبیعی دانست و گفت: نكته خاصی درباره این تغییر به ذهنم نمی‌رسد. اما من از این تغییر و تحول استقبال می‌كنم و معتقدم هر چند مدت، تغییر و تحول لازم است و برای مدیریت جدید دانشگاه تهران نیز آرزوی موفقیت می‌كنم و از خداوند می‌خواهم كه ایشان را در راه اعتلای دانشگاه تهران یاری دهد.

وی افزود: دو سال و دو ماه مسوولیتم در دانشگاه تهران با صلابت، با استقامت و با حفظ استقلال دانشگاه تهران توانستم دانشگاه را به یاری خدای متعال به مرتبه شایسته خود در سطح داخلی و بین‌المللی برسانم و آن را علم‌محور و پژوهش محور و در راستای یك حركت پرشتاب قرار دهم و در این زمینه خدا را شاكر هستم.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در دانشگاه تهران طی دوران ریاست خود تصریح كرده بود: اقداماتی را در دانشگاه تهران با همكاری سایر مسوولان انجام دادیم و البته برخی از آنها نیمه‌تمام باقی مانده است.

آیت‌الله عمید زنجانی گفت: در حالی مدیریت دانشگاه تهران را تحویل مدیر پرتوان دیگری می‌دهم كه خود را در پیشگاه خدا و دانشگاهیان و دانشگاه تهران، معزز و موفق می‌بینم.

وی كه از سال 58 عضو هیات علمی دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است، به ایسنا گفت: همچنان خود را یك معلم می‌دانم و خدمتگزار دانشگاه تهران باقی خواهم ماند و آنچه كه پایدار و ماندنی است، دانش و دانشگاه است.

آیت‌الله عمیدزنجانی در پایان این گفت‌و‌گو با بیان این كه از تجربیات پیشینیان در اداره دانشگاه تهران استفاده و برای استقلال این دانشگاه مادر تلاش كرده‌ام، عزت، سرفرازی و كسب توانمندیهای روزافزون را برای مسوؤلان امر و دانشگاه تهران خواستار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین