کد خبر: ۷۱۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۲:۵۱
در نام میانی باراک حسین اوباما چه نهفته است؟

اسرار نام میانی اوباما

رای دهندگان آمریکائی چه می دانند؟
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: نویسنده مجله تایم در مقاله ای به دلایل عدم اعلام نام کامل باراک اوباما،کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته و مطلب خود را این گونه آغاز می کند؛«باراک حسین اوباما جونیور». این اسم کامل سناتور ایلینویز است.[در بین عوام آمریکائی] این اسم برای او نه مزیت خاصی دارد و نه امتیازی منفی به شمار می‌آید.
 
او سپس می افزاید؛«اما همین چند وقت پیش بود که «بیل کانینگهام»، مجری محافظه‌کار رادیو، برای گرم کردن تنور انتخابات در سینسیناتی، چند جمله کنایه‌آمیز بار «باراک حسین اوباما» کرد و نام او را هم کامل به زبان آورد. «جان مک‌کین»، نامزد جمهوری‌خواهان با تأخیر از این بابت معذرت خواست. وقتی از او پرسیدند که آیا درست است که بر نام میانی باراک اوباما تاکید شود یا نه، او جواب داد: «نه. اصلا درست نیست».حرف‌های مک‌کین مورد استقبال زیادی قرار گرفت و گزارش‌گران سعی کردند جنجال را طوری گزارش کنند که تا جای ممکن از بردن نام کامل باراک اوباما خودداری شود. گویی آن‌ها هم نمی خواستند که «حسین» وسط نام اوباما را بگویند.ستاد انتخاباتی اوباما از مک‌کین به دلیل معذرت‌خواهی‌اش تشکر کرد. خب، باید توجه داشت که مک‌کین هم می‌داند که اگر قرار به تاکید روی اسامی میانی باشد، «جان سیدنی مک‌کین سوم» هم دردسرهای خودش را دارد». 

به گفته تایم ،بحث‌های آن‌لاین در باب نام‌های میانی کاندیداهای این دوره ریاست‌جمهوری آمریکا داغ است. وبلاگ‌نویس‌های چپ‌گراتر که شیفته اوباما هستند، می‌گویند که حسین یعنی زیبا. یک فرد محافظه‌کار هم گفته است که اوباما مسیحی است و نامی مسلمان دارد. البته اوباما هرگز مسلمان نبوده است.

تایم سپس به برخی حاشیه های دیگر درباره فضای انتخاباتی آمریکا اشاره می کند و  می نویسد؛«هیلاری کلینتون می‌گفت که انتشار عکس اوباما در کنیا، در حالی که دستار بر سر دارد، کار او نبوده است و اوباما هم داشت عجولانه این را می‌پذیرفت: «این مساله مهمی نیست و می‌توانیم آن را به کناری بگذاریم.»اوباما آن روز یک فرصت مناسب را از دست داد. او می‌توانست بگوید که چیزی ندارد که پنهان کند، و بگوید که مشکلی نیست در هنگام بازدیدهای رسمی، لباس‌های محلی را پوشید. مگر بیل کلینتون در سال 1994 در بازدید از اندونزی لباس محلی آن‌ها را نپوشید، یا مگر خود هیلاری در بازدیدش از اریتره در سال 1997 روسری به سر نکرد»؟

به اعتقاد نویسنده مجله تایم، اوباما حتی می‌توانست توضیح بدهد که چرا اسم میانی‌اش حسین است، اجدادش چه افرادی بوده‌اند و حسین بودن او چه معناهایی دارد و چه معناهایی نمی‌دهد. به زبان دیگر، بهتر بود خود را از نو به افرادی معرفی می‌کرد که مشتاقانه می‌خواهند بیشتر بدانند.

مهم نیست که مشاورانش چه‌ها گفته‌اند. اوباما باید بداند که با فاصله گرفتن از تفاوت‌هایش با جامعه آمریکا، به جایی نخواهد رسید. مگر اوباما با شعار تغییرات نامزد نشده است؟ 

در حالی که آن سوی میدان، جان مک‌کین به اظهارات عجیبش در طرفداری از جنگ عراق مشهور شده است. هر چه باشد او نامزد طرفدار جنگ است. او می‌داند که اگر مردم طرفدار جنگ نباشند، او انتخابات را خواهد باخت. 

تایم بر این باور است که در این سو، اوباما ریسک بزرگی نمی‌کند و او باید روی فهم طرفدارانش سرمایه‌گذاری کند، یعنی روی این که طرفداران او به شکلی منطقی، بفهمند بین باراک حسین اوباما و صدام حسین،تفاوت بسیار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۷
1
1
مطلب قشنگی بود . براستی از روزنامه نیورک تایمز نبود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین