کد خبر: ۷۳۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۶

سفیر ایران در بلغارستان درگذشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حبیب‌الله بی‌آزار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، پس از یک سال تحمل بیماری سرطان معده در تاریخ 27/1/87 در صوفیه پایتخت کشور بلغارستان به رحمت ایزدی پیوست.

حبیب‌الله بی‌آزار در سال 1329 در شهر قم متولد شد. تحصیلات ابتدایی را همان جا به پایان رساند. پس از اخذ لیسانس از دانشکده علوم دانشگاه تهران و سپس به دریافت مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه کانزانس شد.

با شروع انقلاب اسلامی در زمره‌ انقلابیون هم‌رزم شهید باهنر و رجایی در آموزش و پرورش به خدمت مشغول شد. نخست معاون شهید رجایی در آموزش و پرورش و سپس معاون شهید باهنر بود و در سال 1365 به وزارت امور خارجه منتقل و در آن‌جا به عنوان رییس اداره امور دانشجویی و بورس‌ها و سپس به سمت سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن منصوب شد و پس از آن مجددا به عنوان معاون وزیر آموزش و پرورش منصوب شد.

بی‌آزار بعد از آن، مدتی به عنوان مشاور وزیر امور خارجه مسوولیت امور ایثارگران را به عهده گرفته و سپس به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلبانی و پس از آن در سال 1386 به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان منصوب شد.


مراسم تشییع نامبرده روز پنج‌شنبه ساعت 9 صبح از حسینیه حجت واقع در بازار دوم نازی‌آباد برگزار می‌شود. هم‌چنین مجلس ترحیم آن مرحوم در روز شنبه 31/1/87 از ساعت 19:30 ـ 18 در مسجد نور خیابان فاطمی و هم‌چنین مراسم هفت روز سه‌شنبه 3/2/87 از ساعت 19ـ 17 در حسینیه حجت برگزار می‌شود. 

خبرگزاری آفتاب، درگذشت این خدمتگزار صدیق نظام جمهوری اسلامی را به خانواده آن مرحوم تسلیت گفته و برای آن مرحوم علو درجات را از خداوند متعال آرزو می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین