کد خبر: ۷۳۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۵
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

73 هزار و 200 ریال حداقل دستمزد روزانه

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سازمان تامین اجتماعی به منظور سیاستگذاری منطقی و هماهنگی در واقعی تر كردن دستمزدها، ایجاد رابطه متناسب در سطوح دستمزدی انجام تعهدات قانونی، سطوح دستمزدی مشمول كسر حق بیمه، مشمولان قانون كار و تامین اجتماعی در سال 87 را طی دستورالعملی به واحدهای اجرایی ابلاغ كرد.

به گزارش خبرنگار آفتاب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان تامین اجتماعی، براساس بخشنامه صادره از سوی حوزه فنی و درآمد این سازمان، حداقل دستمزد روزانه بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی (اجباری، اختیاری، صاحبان حرف و مشاغل‌ آزاد) در سال جاری، مبلغ 73 هزار و 200 ریال تعیین و اعلام شده است.

در ادامه این بخشنامه آمده است، رعایت حداقل دستمزد در مورد پرداخت مقرری آن دسته از بیكاران كه تاریخ وقوع بیكاری آنان از 1/1/87 و به بعد می باشد، الزامی است و همچنین مقرری بیمه بیكاری آن دسته از مقرری بگیران سنوات قبل كه در سال جاری ادامه می یابد و مبلغ آن كمتر از حداقل سال 1387 می باشد، تا مبلغ حداقل دستمزد سال جاری ترمیم خواهد شد و نیازی به صدور ابلاغ جدید نخواهد بود.

همچنین دستمزد مبنای كسر حق بیمه آن گروه از بیمه شدگان اختیاری كه مبنای كسر حق بیمه آنان در سال گذشته (86) از رقم 61 هزار ریال روزانه بیشتر می باشد، معادل 5 درصد دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه بعلاوه 900 هزار و 150 ریال برای هر روز نسبت به آخرین دستمزد آنان در سال 86 افزایش می یابد و دستمزد جدید مبنای كسر حق بیمه آنان در سال87 خواهد بود. مشروط بر اینكه از حداقل دستمزد روزانه مبلغ 73 هزار و 200 ریال در سال 87 كمتر نباشد.

لازم به ذكر است سایر سطوح دستمزدی برای هر روز نسبت به آخرین دستمزد سال 86 معادل 5 درصد بعلاوه رقم ثابت 9 هزار و 150 ریال ریال افزایش خواهد یافت.

مزد شغل روزانهه در سال 87=9150+ (05/1× آخرین مزد شغل روزنه در سال 86 مشروط بر اینكه از حداقل دستمزد روزانه كمتر نباشد.

همچنین نظر به اعلام دستمزد مقطوع رانندگان مشمول بیمه اجتماعی، در مورد رانندگان مینی بوس و سواری بیمه شده معادل 1/1 برابر حداقل دستمزد شورایعالی كار، سایر رانندگان بین شهری معادل 3/1 برابر حداقل دستمزد و رانندگان تاكسی، وانت بار و مینی بوس (درون شهری) معادل حداقل دستمزد مذكور تعیین شده است.
لذا دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه روزانه رانندگان مذكور برای سال 78 به ترتیب 80 هزار و 520، 95 هزار و 160 و 73 هزار و 200 (80520، 95160 و 73200) ریال تعیین و اعلام شده است.

ضمن آنكه دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه بافندگان قالی، قالیچه، گلیم و زیلو در سال جاری روزانه مبلغ 36 هزار و 600 ریال (50 درصد حداقل دستمزد) تعیین و اعلام شده است.

شایان ذكر است، حداكثر دستمزد روزانه مبنای كسر حق بیمه در سال جاری نیز مبلغ 521 هزار و 400 ریال ذكر شده است.

شایان ذكر است، حداكثر دستمزد روزانه مبنای كسر حق بیمه در سال جاری نیز مبلغ 521 هزار و 400 ریال ذكر شده است.

ضمناً دستمزد مقطوع تعیین شده صنوف توزیعی و تولیدی در سایت سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.sso.ir موجود بوده و كارفرمایان مربوطه می توانند، با مراجعه به سایت مزبور، دستمزد مقطوع مشاغل صنف مربوطه به كارگاه خود را از این سایت و یا به هنگام تنظیم لیست و حق بیمه ماهیانه دستمزد مقطوع مشاغل مربوطه را از شعبه مربوطه دریافت، نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین