کد خبر: ۷۶۹۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

جانسون از ماکرون خواست در گفتگو با روسیه حواسش باشد!

نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس جمهور فرانسه ضمن توافق برای همکاری نزدیک‌تر در زمینه امنیتی، نسبت به هرگونه مذاکره‌ای با روسیه که به "روایت نادرست" آن درباره جنگ در اوکراین کمک کند، هشدار داد.
جانسون از ماکرون خواست در گفتگو با روسیه حواسش باشد!
آفتاب‌‌نیوز :

 بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که به خاطر طیفی از مسائل متحمل روابط خدشه‌دار شده‌اند، متعهد شدند تا به روابط این دو کشور جان تازه‌ای ببخشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این تماس تلفنی، بوریس جانسون همچنین به ماکرون به خاطر پیروزی مجددش در انتخابات فرانسه تبریک گفت.

این دو رهبر موافقند که قدرت‌های نظامی باید در مورد حمایت امنیتی و اقتصادی بلندمدت‌تر از اوکراین و همچنین تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه، بیش از پیش با یکدیگر هماهنگ باشند.

در این گفت‌وگو، جانسون نسبت به هرگونه مذاکره‌ای با روسیه که "به روایت نادرست کرملین از حمله به اوکراین اعتبار دهد" هشدار داد اما تاکید کرد که این تصمیمی بود که دولت کی‌یف اتخاذ کرد.

ماکرون در هفته‌های اول وقوع این حمله مرتبا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ارتباط بود.

جانسون و ماکرون همچنین درباره توافق تجاری پس از بریگزیت در مورد ایرلند شمالی که باعث تشدید تنش‌ها شده‌ است، تبادل نظر کردند و جانسون بار دیگر بر نگرانی‌های جدی و کنونی انگلیس و عقیده‌اش دال بر اینکه تغییرات جدی برای حفاظت از صلح لازم هستند، تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین