کد خبر: ۷۷۷۶۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

آمادگی قاهره برای تامین گاز اروپا

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر خارجه مصر اعلام کرد که این اتحادیه مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو را به مصر اهدا خواهد کرد. وزیر خارجه مصر نیز تاکید کرد که کشورش سکویی را برای صادرات گاز شرق دریای مدیترانه به اروپا احداث خواهد کرد.
آمادگی قاهره برای تامین گاز اروپا
آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در گفتگو با شبکه خبری العربیه تاکید کرد: اتحادیه اروپا هر کاری که بتواند برای حل بحران غذا انجام می‌دهد.

به گزارش سایت صدی البلد، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اظهار کرد: کشورهای اروپایی متعدد برای تامین امنیت مسیرهای دریایی از اوکراین و خنثی کردن مین‌ها در بنادر اوکراین آمادگی دارند.

بورل در ادامه گفت: اتحادیه اروپا ۱۰۰ میلیون یورو به مصر اهدا خواهد کرد و در نشست مصر و اتحادیه اروپا یک برنامه مشارکت برای پنج سال آینده تصویب خواهد شد.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر پیش از آغاز نهمین نشست شورای مشارکتی اتحادیه اروپا و مصر در لوکزامبورگ با بورل دیدار و گفتگو کرد.

شکری در این دیدار با اشاره به اینکه مصر ثابت کرده شریکی قابل اعتماد برای اتحادیه اروپا است، اظهار کرد: مصر برای صادرات گاز شرق دریای مدیترانه به اروپا سکویی را احداث خواهد کرد.

وزیر خارجه مصر در ادامه این دیدار اظهار کرد: با چالش‌های بزرگی در زمینه تامین انرژی، غذا و مقابله با تورم مواجه هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین