کد خبر: ۷۸۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۱۴
انتقاد بسیار شدید حسین شریعتمداری از احمدی‌نژاد

نقل قول احمدی‌نژاد از مقام معظم رهبری، مخدوش و غیرواقعی بوده است

رأی اعتماد مجلس به کردان قابل تردید است و باید تکرار شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه کیهان، در سرمقاله روز چهارشنبه، 16 مردادماه خود، که به قلم حسین شریعتمداری، مدیر مسؤؤل این روزنامه نوشته شده‌است، ضمن انتقاد شدید از نحوه نقل‌قول محمود احمدی‌نژاد از مقام معظمم رهبری در خصوص گزینه پیشنهادی برای وزارت کشور، نوشت: «نگارنده با اطلاع دقیقی که از اصل ماجرا دارم، می‌دانم و کمترین تردیدی ندارم که متأسفانه این نقل قول، مخدوش و غیرواقعی بوده است و با نظر ارائه شده از سوی رهبرمعظم انقلاب، تفاوتی نزدیک به تناقض دارد». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، محمود احمدی نژاد در جلسه روز سه‌شنبه مجلس و به هنگام دفاع از وزرای پیشنهادی با اشاره به این که گفته می‌شود احمدی نژاد اصرار بر این سه گزینه داشته است و مقام معظم رهبری به علت این اصرار با این گزینه موافقت کرده‌اند، گفت؛ «مگر رابطه ما با مقام معظم رهبری اینگونه است؟ من خدمت آقا گفتم که می‌خواهم این سه نفر را معرفی کنم، ایشان فرمودند چقدر شناخت دارید، ویژگی‌ها و سوابق را برای ایشان گفتم. ایشان نیز موافقت کردند و فرمودند بروید برای رأی آوری آنها تلاش کنید»!

حسین شریعتمداری که سال قبل و در جشنواره مطبوعات از سوی وزارت ارشاد ارشاد، مفتخر به درافت جایزه بهترین و منصف‌ترین منتقد دولت شده‌، و جایزه خود را از دستان احمدی‌نژاد دریافت نموده‌بود، در ابتدای این یادداشت با بیان این نکته که «برای نگارنده قلم زدن درباره آنچه امروز می‌خواهم بنویسم سخت است و صد البته، ناگوار و تلخ»، تأکید کرده‌است: «اما ماجرای دیروز مجلس شورای اسلامی‌ و نقل قول مخدوشی که از تریبون خانه ملت پخش شد، کمترین تردیدی در ضرورت این نوشته باقی نمی‌گذارد، چرا که، وارونگی این نقل قول، آگاهانه یا ناخودآگاه - و انشاءالله ناخودآگاه - درباره نظر کسی بود که نه فقط مقتدای همه مردم ایران بلکه مراد همه ملت های مسلمان و نقطه امید تمامی‌آزادگان و محرومان جهان است».

کیهان در ادمه با اشاره به سخنی که رئیس جمهور از قول رهبرمعظم انقلاب درباره وزیران پیشنهادی نقل کرد، خاطر نشان کرده‌است: «نگارنده با اطلاع دقیقی که از اصل ماجرا دارم، می‌دانم و کمترین تردیدی ندارم که متأسفانه این نقل قول، مخدوش و غیرواقعی بوده است و با نظر ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب، تفاوتی نزدیک به تناقض دارد و با عرض پوزش از آقای احمدی نژاد باید گفت در سخنان دیروز ایشان، نظر واقعی آقا تحریف شده بود».

حسین شریعتمداری سپس به تشریح تحریف صورت گرفته پرداخته و نوشته‌است: «[این نقل قول]، به گونه‌ای [بود]، که انگار رهبرمعظم انقلاب نه فقط با وزرای پیشنهادی آقای احمدی نژاد موافقت کامل داشته اند، بلکه نمایندگان مجلس را برای دادن رأی بالا به آنها تشویق و ترغیب هم کرده اند»!

کیهان با یادآوری این نکته که: «با این نقل قول مخدوش قاطبه نمایندگان محترم مجلس که خود را مطیع و مرید رهبرمعظم انقلاب می‌دانند، چنانچه نگاه و نظر منفی داشته‌اند، آن را وانهاده و رأی مثبت می‌دهند، مگر دو دسته»، این دو دسته را اینگونه تعریف کرده‌است: «اول آنها که از واقعیت نظر آقا باخبر بوده اند و دوم، نمایندگانی که با بینش و منش رهبرمعظم انقلاب آشنا بوده و به طور طبیعی - و البته هوشمندانه- نظر نقل شده را مخدوش و غیرواقعی ارزیابی کرده‌اند».

شریعتمداری در ادامه با تأکید مجدد بر این نکته که: «متأسفانه و با عرض پوزش باید گفت این نقل قول با واقعیت انطباق ندارد». خاطر نشان کرده‌است: «نظر [مقام معظم رهبری] درباره یکی از سه وزیر پیشنهادی با آنچه آقای احمدی نژاد- احتمالا از روی فراموشی یا بی دقتی- نقل کرده‌اند متفاوت است».

نویسنده سپس «مطابق اطلاع دقیق و موثق» خود مدعی شده‌است: «آقا درباره یکی از سه وزیر پیشنهادی نظر موافق نداده‌اند، بلکه فقط فرموده‌اند، «مخالفتی ندارم»».

شریعتمداری، یادداشت خود را با توضیح درباره تجربیات خود از نوع اظهار نظر مقام معظم رهبری در باره مواردی که از ایشان استمزاج می‌شود ادامه داده و نوشته‌است: «معمولا حضرت آقا در اینگونه موارد، سه نوع نظر می‌دهند. «موافقت»، «مخالفت» و یا «مخالفتی ندارم». و بدیهی است که این سه نوع نظر کاملا با یکدیگر متفاوت بوده و هر یک مفهوم خاص و جداگانه ای دارند. بنابراین نقل قول آقای احمدی نژاد که «آقا موافقت کردند و فرمودند بروید برای رأی آوری آنها تلاش کنید»! کاملا غیرواقعی و مخدوش است. چرا که مفهوم «مخالفتی ندارم» با مفهوم «موافقم» تفاوت فراوان و تعیین کننده‌ای دارد چه رسد به این که فرموده باشند «بروید برای رأی آوری آنها تلاش کنید»»!

نویسنده سرمقاله کیهان در ادامه این «گلایه جدی» از احمدی نژاد را مطرح کرده که «چرا نظر آقا را به طور مخدوش و متاسفانه تحریف شده، نقل کرده است»؟! و سپس این نکته را متذکر شده‌است که «اگر نظر آقا همانگونه که بود - یعنی مخالفتی ندارم- نقل می‌شد به یقین بسیاری از نمایندگان با شنیدن این نظر که مفهومی‌ کاملا متفاوت با نقل آقای احمدی نژاد دارد، از رأی دادن به وزیر مورد اشاره خودداری می‌ورزیدند»! 

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه «سخن در این نوشته درباره صلاحیت ها و شایستگی های وزیر مورد اشاره نیست»، به احمدی‌نژاد تذکر داده است که «سنجیده و صحیح نقل قول کنند، آن هم از مراد همه مسلمانان یعنی رهبر معظم انقلاب». 

شریعتمداری سپس گلایه دیگری از احمدی‌نژاد مطرح کرده که به اذعان او «کم اهمیت تر از گلایه اول نیست»، و آن اینکه، «چرا ایشان برای رسیدن به یک خواسته سیاسی آن‌هم خواسته‌ای که این سوی و آن سوی آن تفاوت چندانی ندارد، از رهبر معظم انقلاب هزینه کرده‌اند صرف نظر از این که نظر ایشان را هم مخدوش و غیرواقعی نقل کرده‌اند»؟!

کیهان سپس این سؤالات اساسی را مطرح کرده‌است که «چه کسی تاکنون دیده یا شنیده است که حضرت آقا در اموری از این دست دخالت کنند؟! مگر درباره وزرای کابینه آقای هاشمی‌ یا آقای خاتمی‌رهبر معظم انقلاب نظر داده بودند و یا مگر وزرای کابینه آقای احمدی‌نژاد با نظر آقا انتخاب شده‌اند؛ اگر اظهارنظر دیروز برخی از نمایندگان درباره مثلاً مدرک تحصیلی جعلی یا قلابی فلان وزیر معرفی شده صحت داشته باشد- که انشاءالله ندارد- آیا شایسته است از رهبر معظم انقلاب و قانونگراترین شخصیت نظام برای توجیه آن هزینه شود»؟! 

حسین شریعتمداری با تذکر مجدد به رئیس جمهور نسبت به اینکه «باید در مواردی از این دست که شرح آن رفت دقت و مراقبت بیشتری داشته باشد» با به کار بردن این بیت به محمود احمدی‌نژاد هشدار داده‌است که مراقب خارج شدن از حد و حدود خود باشد: «نازنینی تو ولی در حد خویش... الله الله پا منه ز اندازه بیش»....
 
کیهان در پایان با توجه به تشکیک جدی که در نقل قول رئیس جمهور از مقام معظم رهبری صورت داده‌است و «از آنجا که نقل قول غیرواقعی آقای احمدی نژاد در کسب آراء وزیر محترم مربوطه تاثیر تعیین کننده‌ای داشته است»، خاطر نشان کرده‌است «قانونی بودن رأی اعتماد مجلس به [کردان] قابل تردید است و به نظر می‌رسد که نیاز به رأی گیری مجدد باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۶
0
0
كلا صحبت ايشون مشكلي نداشت !
الکي گير داده اين آقاي شريعتمداري عزيز !

من از صحبت آقاي خامنه اي نه برداشت موافقت كردم و نه مخالفت

عجب!
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۶
0
0
احمدي نژاد داراي اخلاقي است كه اگر به چيزي اعتقاد پيدا كند ديگر خود را مجاز ميداند هر كاري را درست يا نادرست پيگيري كند در مورد اينكار ملت كاملا ايشان را منع ميكنند و مخالفت خود را با تحريف نظرات ستون انتقلاب اسلامي ايران و رهبر جليل القدر اعلام ميداريم و از اقاي شرعتمداري كه رهبر مداري را بهتر از رييس جمهور مداري ميدانند حمايت مينماييم
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۶
0
0
راستي چرا بايد در انتصاب يك فرد و يا يك وزير آنهم با آن همه حواشي از رهبري هزينه شود و آيا اين هزينه اينقدر كم است؟
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۶
0
0
اگر عقل گرایی ، خردگرایی ، مطبوعات آزاد ، میدان دادن به مردان و زنان روشن و با منطق نهادینه شده بود و ترویج این روال و آموختن فرهنگ دموکراسی در کشور که آقای خاتمی پایه آن گذاشت و داشت کم کم حتی به خانواده راه پیدا می کرد بود دیگر جای این بحث ها نبود
تاریخ این ملت و این کشور همیشه شاهد دچار این[...] بقول آقای خاتمی منتظر کسی بودن ها بوده است[...] و آقایانی مثل شریعتمداری که [...] مگر چه کسی است که این همه میدان به او می دهند و مردان با سواد و اهل قلم و روزنامه نگاران ما از او ترس دارند و آوردن اسم نویسندگان و... از جانب شریعتمداری مساوی [...] هزاران دردسر دیگر برای آنها خواهد شد. پس چه فرقی [...] جرئت پرده دری ها مثل حسین شریعتمداری را نداشت. امیدوارم این حرفها منتشر شود. ابوذر باشید و چاپ کنید
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۶
0
0
بيچاره روزنامه هاي اصلاح طلبان كه در هيچ موردي حق اعتراض ندارند
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۶
0
0
مايه گذاري از ديگران نشانه ضعف است
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۶
0
0
من از آن دسته اصلاح طلباني كه جزء جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي هستندرا ميپرستم.چون آنها خط ومشي خود را مشخص كردندومثل يه مرد رو در روي اصولگراها ومحافظه كاران مياستند .نه مانند بعضي از به اصطلاح اصلاح طلبها مانند اعتماد ملي-روحانيون مبارز-كارگزاران سازندگي وهمچنين اين روزنامه آفتاب يزد كه از هر جناح راستي راست تر ومحافظه كارتر هستندوفقط اداي اصلاح طلبانرا در مياره.آقا يا زنگي مست باشيد يا رومي مست.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۶
0
0
حرفهاي آقاي شريعتمداري دروغ محض است و سرتا سر چاپلوسي و تملق است.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۷
0
0
سیاست یعنی...همین!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین