کد خبر: ۷۹۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۸

تذکرات نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه تذكرات كتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی كشور را قرائت كرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، جزییات تذكرات قرائت شده به این شرح است: 

- تذكر نصیری قیداری نماینده زنجان و طارم به وزیر آموزش و پرورش در خصوص جلوگیری از اجبار فرهنگیان به بازنشستگی با کمتر از 25 سال سابقه در استان زنجان. 

- تذكر فرهنگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر، عبداللهی نماینده ماهنشان و ایجرود، هدایت خواه نماینده بویراحمد و دنا، یوسفیان ملاء نماینده آمل، قوامی نماینده اسفراین، کامران دستجردی نماینده اصفهان، دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا، مطهری نماینده شبستر، جهانگیرزاده نماینده ارومیه،

اکبرنژاد نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر، سبحانی نیا نماینده نیشابور، میرتاج الدینی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر، قاضی پور نماینده ارومیه، جلالیان نماینده دیر، کنگان و جم، تامینی لیچانی نماینده رشت، حسینی نماینده مینودشت و کلاله و کریمی نماینده کرمان و راور به رئیس جمهور در خصوص دستور تسریع در تصویب آیین نامه موضوع تبصره 2 ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی.

- تذكرات حسینی نماینده نیشابور به رئیس جمهور در خصوص دستور اجرایی شدن مصوبات سفر اول هیات دولت به استان خراسان رضوی و به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی.

- تذكرات یحیی زاده نماینده تفت و میبد به وزیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت تامین 21 هزار معلم مورد نیاز تربیت بدنی مدارس و رفع کمبود 66 درصدی سرانه فضای ورزشی؛ به وزیر راه و ترابری در خصوص جلوگیری از واسطه گران سودجو فروش بلیط هواپیما وقطار ومقابله با بازارسیاه بلیط؛ به

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جلوگیری از انتشار آگهی های تبلیغاتی سودجویانه و اغواگر در مطبوعات و نشریات و به وزیر نیرو در خصوص ضرورت استفاده از روش های نوین در بهره گیری از منابع آب و فرهنگ سازی برای صرفه جوئی در استفاده از آب.

- تذكر بروجردی نماینده بروجرد به وزیر نیرو در خصوص اعلام علت تاخیر در اجرای سد های آبسرده، شهید بروجردی و گلرود شهرستان بروجرد.

- تذكر حیدری نماینده سقز و بانه به وزیر نیرو در خصوص تسریع در تامین آب شرب و رفع جیره بندی آن در شهر بانه.

- تذكر احمدی بیغش نماینده شازند به وزیر نیرو در خصوص قطع بی رویه برق شهرستان و روستاهای شازند.

- تذكر نقوی حسینی نماینده ورامین به وزیر نیرو در خصوص تسریع در تکمیل طرح تصفیه خانه فاضلاب جنوب شرق تهران.

- تذكرات اخوان نماینده تفرش و آشتیان به وزیر نیرو در خصوص رسیدگی فوری و تامین آب شرب رودبار تفرش، آشتیان و فراهان و به رئیس جمهور در خصوص دستور همکاری بانکها برای جلوگیری از تعطیلی، ورشکستگی و اخراج کارگران صنایع تولیدی بخش خصوصی کشور.

- تذكر سجادیان نماینده خواف و رشتخوار به رئیس جمهور در خصوص دستور واگذاری زمین برای احداث مسکن جوانان در روستاهای خواف و رشتخوار.

- تذكر جلالیان نماینده دیر، کنگان و جم به رئیس جمهور در خصوص دستور پرداخت مطالبات فرهنگیان استان بوشهر بخصوص دیر - کنگان و جم.

تذكر فرهنگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر و حسینی صدر نماینده خوی به وزیر امور خارجه در خصوص ضرورت حل مشکل دریافت مبالغ ورودی و خروجی از زائران و گردشگران ایرانی در سفر به کشور سوریه.

- تذكر سلیمی نماینده محلات و دلیجان به وزیر بازرگانی در خصوص تسریع در راه اندازی و تجهیز پایانه صادراتی محلات.

- تذكرات یوسف نژاد نماینده ساری به وزیر راه و ترابری در خصوص لزوم احداث زیرگذر جاده ساری به نکا در محل پل هوائی ذغال چال؛ به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص احداث کتابخانه مرکزی ساری و به وزیر آموزش و پرورش در خصوص رسیدگی به فضاهای آموزشی ساری.

- تذكرات رضایی میرقائد نماینده مسجدسلیمان و لالی به وزیر آموزش و پرورش در خصوص رسیدگی جدی به وضعیت وپرداخت مطالبات برحق فرهنگیان مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا؛ به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص رسیدگی جدی و رفع مشکلات بوجود آمده بر اثر خشکسالی و سوء مدیریت مسئولان استان برای کشاورزان مسجدسلیمان - لالی - هفتکل و اندیکا؛ به وزیر نفت در خصوص تسریع در اجرای مصوبه دولت مبنی بر جابجایی منازل نا امن و در معرض نشت گازهای سمی مسجدسلیمان و به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص رسیدگی فوری به وضعیت اسف بار بهداشت و درمان مناطق مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا.

- تذكر اسلامی نماینده ساوه و زرندیه به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص تامین پزشک و آمبولانس برای درمانگاه دوزج بخش خرقان زرندیه.

تذكر فلاحت پیشه نماینده اسلام آبادغرب، حسینی نماینده پاوه، جوانرود و ثلاث، زمانی نماینده کنگاور و صحنه، تجری نماینده قصرشیرین و سرپل و شعبانی، کرمی راد و امینی نمایندگان كرمانشاه به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در توزیع اعتبارات تخصیص یافته برای حل مشکل خشکسالی استان کرمانشاه.

- تذكر صادق نماینده آستانه اشرفیه به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو در خصوص احیاء آب بندانهای منطقه به منظور آبیاری، پرورش و تکثیر آبزیان و ایجاد مکان گردشگری و اشتغال.

- تذكر علیخانی نماینده قزوین، آبیک و البرز به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین تکلیف و رسیدگی به وضعیت استخدامی و مشکلات آموزشیاران نهضت سواد آموزی و رسیدگی به وضعیت پذیرفته شدگان آزمون استخدامی مربیان پرورشی سال 86

- تذكر طاهرپور نماینده تویسرکان به وزیر راه و ترابری در خصوص شروع عملیات اجرائی چهار خطه نمودن محور تویسرکان - جوکار به طول 25 کیلومتر.

تذكر ذوالقدر نماینده بندرعباس و قشم و امیری کهنوج نماینده کهنوج به وزیر راه و ترابری در خصوص دو خطه نمودن جاده بندرعباس - رودان - کهنوج.

- تذكر محمدی نماینده مریوان و سروآباد به وزیر راه و ترابری در خصوص حل مشکل اداری احداث کارخانه سیمان در شهرستان مریوان و معرفی به بانک عامل.

- تذكر اکرمی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر به وزیر کشور در خصوص جمع آوری ماشینهای مسروقه و اوراقی از سطح شهر و معابر عمومی. 

-تذكر کوچکی نژادارم نماینده رشت به وزیر نیرو در خصوص بررسی علت تعطیلی طرح بانک جهانی (آب و فاضلاب رشت) و طرحهای آب منطقه ای و به وزیر راه و ترابری در خصوص لزوم پرداخت خسارات به مالکین اطراف فرودگاه و حریم جاده ها بلحاظ محرومیت از ساخت وساز.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین