کد خبر: ۸۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۹:۲۳

رباتهای انسان نما

آفتاب‌‌نیوز : کره جنوبی با سرمایه گذاری بزرگی ساخت و طراحی این نوع رباتها را انجام داده است.
این رباتهای هوشمند که در آغاز سال 2005 معرفی شدند به حسگرهای دیداری و شنیداری مجهزند و به این وسیله حرکات و صداها را دنبال می کنند و اطلاعات دریافتی را برای پردازش و دریافت دستور به خدمات دهنده ارسال می کنند. این مجموعه عملیات، ربات را قادر می سازد عکس العمل و پاسخی متقابل را از خود نشان دهد و علائم و حرکات را دنبال کند. قابلیت یادگیری و فکر کردن از خصوصیات بارز و منحصر به فرد این رباتها به شمار می رود. 

قد این رباتها حدود 50 سانتیمتر و دارای 65 کیلوگرم وزن هستند و با پوششی به رنگهای خاکستری و آبی معرفی می شوند. کره جنوبی در نظر دارد صنعت ربات خود را با سرمایه گذاریهای کلان توسعه بخشد. 

این در حالی است که مهندسان، سرگرم ساخت پوست جدیدی برای رباتها هستند که می تواند حساسیت لمس کردن را در آنان به طور چشمگیری افزایش دهد. 

جالب است بدانید که، این پوست جدید، دارای حسگرهای ویژه ای به اندازه ی ناخن است که در تمام سطح آن جاسازی می شود و به رباتها احساس منحصر به فردی را از تغیرات و شرایط موجود در محیط اطراف، می بخشد. 

جالب است بدانید که، رباتها هنگامی که چیزی بر سر راهشان نیست، به خوبی عمل می کنند و به راه خویش براساس برنامه ریزیها ادامه می دهند اما زمانی که مانعی در مسیر آنها قرار می گیرد، آنها باید بتوانند با بهره مندی از درک روشن و مناسبی از محیط اطراف خود، واکنش مطلوبی نشان دهند و عملکرد طبیعی خویش را پی گیرند.

نکته ی جالب توجه آن است که رباتهای امروزی فاقد چنین توانمندی مهمی هستند و توسعه یک پوست ویژه و پوشش حساس به تغییرات محیط، برای این موجودات مکانیکی، می تواند تحول عظیمی در دنیای آنها بوجود آورد و از تفاوت عظیم ربات و انسانها بکاهد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین