کد خبر: ۸۱۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۵
رئیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ:

پایان طرح زوج و فرد ساعت 19

افزایش 35 درصدی تخلفات رانندگی درتهران
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ساعت خاتمه طرح زوج و فرد خودروها در روزهای عادی در تهران همانند گذشته ساعت 19 خواهد بود. 

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، سرهنگ هادی هاشمی رئیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری گفت: «خاتمه ساعت تردد خودروها در طرح زوج و فرد در محدوده تعیین شده شهر تهران روزهای 5 شنبه 12 خواهد بود».

هاشمی افزود : «ساعت خاتمه طرح زوج وفرد در دو ماه گذشته بطور آزمایشی ساعت 18 اعلام شده بود که به دلیل افزایش تراکم ترافیک و محدود بودن ظرفیت معابر، ساعت خاتمه آن به 19 تغییر یافت».

رئیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ گفت: «معابر شهر تهران حدود 4 برابر ظرفیت، زیر بار ترافیک قرار دارد که در صورت بروز حادثه و نقض فنی، تردد خودروها با اختلال بیشتری مواجه خواهد شد».

هاشمی با اشاره به کمبود سیستم های هوشمند کنترل ترافیک گفت: «اگر بخواهیم بر ترافیک تهران نظارت کافی داشته باشیم بایدنیروهای راهنمائی و رانندگی چهار برابر شود».

محدوده طرح زوج و فرد تردد خودروها ، از شمال - بزرگراه همت ، غرب- بزرگراه نواب ، شرق - بزرگراه بسیج و جنوب - بزرگراه بعثت است.

محدوده اصلی طرح ترافیک از شمال - خیابان مطهری ، از غرب - خیابان امیرآباد به سمت جنوب ، از شرق - خیابان شریعتی و مجاهدین اسلام و از جنوب از میدان راه آهن است.

رئیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه بی توجهی به قوانین راهنمائی و رانندگی در تهران بزرگ ، تخلفات رانندگی را 35 درصد افزایش داده است ، گفت: «افزایش تخلفات در 8 ماه گذشته رخ داده که انحراف به چپ ، سبقت غیر مجاز ، نبستن کمربند ایمنی ، و استفاده نکردن موتور سیکلت سواران از کلاه ایمنی بیشترین تخلفات است».

هاشمی افزود: «در 8 ماه گذشته نود و هشت هزار و 839 دستگاه موتور سیکلت و یکصد و نه هزار و 207 دستگاه خودرو بعلت تخلف رانندگی توقیف و به پارکینگ اعزام شدند».

وی گفت : «از ابتدای امسال تا آبانماه ، چهار میلیون و 670 هزار و 886 فقره تخلف رانندگی اعمال قانون شدکه این میزان نسبت به سال گذشته 24 درصد رشد داشته است». 

رئیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این که طرح انضباط اجتماعی در عبور و مرور از یکشنبه دهم آذر در منطقه 3 تهران اجرا می شود گفت: «این طرح حد فاصل خیابان ولی عصر تا چهار راه پارک وی ، بزرگراه حقانی به سمت شمال ، بلوار آفریقا و ریحانی و میدان ونک اجرا خواهد شد».

سرهنگ سید هادی هاشمی افزود : «شبکه های بزرگراهی نیز شبها تحت نظارت این طرح خواهند بود و در اجرای آن پلیس های تخصصی از جمله یگان ویژه ، پیشگیری ، آگاهی و پلیس امنیت و امداد مشارکت خواهند داشت».

وی افزود: «در طرح انضباط اجتماعی عبور و مرور ، با تخلفاتی از جمله توقف دوبله ، ورود ممنوع ، مارپیچ ، نبستن کمربند ایمنی ، عبور از چراغ قرمز ، توقف در پیاده رو ، استفاده نکردن موتور سیکلت سواران از کلاه ایمنی و عبور از خط ویژه برخورد می‌شود».

سرهنگ هاشمی گفت: «در مدت یک ماه از اجرای طرح کنترل سرعت در بزرگراه نیایش 26 هزار تخلف سرعت ثبت شده است».

رئیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: «اجرای کنترل سرعت در بزرگراه نیایش ، تخلفات رانندگی را حدود 30 درصد کاهش داده است».
سرهنگ هاشمی افزود: «سرعت بالای 120 کیلومتر در بزرگراه نیایش اعمال قانون می شود و خودروهای با 140 کیلومتر سرعت ، توقیف و به پارکینگ اعزام خواهند شد».

وی گفت : «به صورت میانگین روزانه 400 موتور سیکلت به علت تخلف متوقف می‌شود».

رئیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت : «نبود سند اصلی ، ارزان بودن قیمت موتور سیکلت، بالا بودن مبلغ جریمه و هزینه پارکینگ موجب شده است 12 هزار موتور سیکلت دریکسال گذشته در پارکینگ بمانند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
2
با سلام عرض خسته نباشید.
اگر ما با دقت بیشتری به خیابانهای شهرمون دقت میکردیم میدیدیم که برای کنترل ترافیک اگر نیرویی اکه صرف جریمه طرح زوج یا فرد گذاشتن رو صرف کنترل و جریمه خودروهایی که دوبله توی خیابونها پارک میکنن گذاشته بودن ترافیک نصف اینی که هست میشد.به عقیده من اگر یک ماشین سمت تجریش دوبله پارک کنه ترافیکش تا پارک وی تاثیرگذاره.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین