کد خبر: ۸۲۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۵

راه‌اندازی سامانه هوشمند بلوتوث

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: راه‌اندازی سامانه هوشمند بلوتوث توسط محققان دانشگاه صنعتی شریف، محققان مرکز رشد دانشگاه شریف موفق به طراحی و راه اندازی سامانه هوشمند بلوتوث شدند که قادر است فایلهای محتوایی خاصی که برای آن ساخته و یا تعریف می شود را به صورت هوشمند برای کاربران ارسال کند. 

به گزارش سرویس علم و فناوری آفتاب به نقل از مهر، امیر حسین اسدی مجری  با اشاره به برخی از برنامه های مسدود کردن بلوتوث در کشور گفت: «برخی در برخورد با فناوریهایی چون اینترنت، ماهواره، بلوتوث و غیره همواره سعی در مسدود کردن آن به عنوان اولین و ساده ترین راه حل بوده اند این در حالی است که با استفاده مفید و هدفمند از این فناوریهای مدرن می توان در جهت فرهنگ سازی و گسترش دانش عمومی گام برداشت».

وی افزود: «به منظور رشد فرهنگ و گسترش علم در جامعه، سامانه هوشمند ارسال بلوتوث«سفیر» را طراحی کردیم که قادر است فایلهای محتوایی خاصی که برای آن ساخته یا تعریف می شود را به طور هوشمند برای کاربران ارسال کند. ضمن آنکه خود نرم افزار مجهز به برخی کتب دینی مثل قرآن کریم و مفاتیح، کتب ادبی مانند دیوان حافظ و دیوان شمس و حدود 300 تصویر زیبا است که با نصب نرم افزار به صورت خودکار نسبت به ارسال فایلها اقدام می کند».

اسدی به راه اندازی این سامانه در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ادامه داد: «با همکاری این ستاد موفق به راه اندازی نسخه کتابخانه الکترونیکی مخصوص کیوسک شدیم که با استفاده از سامانه ارسال هوشمند بلوتوث متن بیش از 500 عنوان کتاب الکترونیکی قابل نصب برروی گوشی همراه ارسال می شود».

مجری طرح آموزش زبانهای خارجی، مفاهیم دینی، آموزشهایی در حوزه سلامت و آموزشهای اجتماعی را از جمله کاربردهای این سامانه ذکر کرد و اظهار داشت: «برخی از ارگانها با توسعه این سامانه، کاربردهای ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند».

اسدی با تاکید بر اینکه کاربران با استفاده از این سامانه می‌توانند متن کامل کتابهای مورد نظر را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: «کاربران تنها با روشن کردن بلوتوث موبایلهای خود قادر به دریافت متن کتب می‌شوند».

وی همچنین از راه اندازی این سامانه در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و به مهر گفت: «طبق تفاهم نامه ای که با این دانشگاه به امضا رسید قرار است متن کامل اخبار علمی، قوانین و برخی از کتابها که لیست آن به این سامانه ارائه شده است برای دانشجویان ارسال شود».

اسدی زمان راه اندازی این سامانه را در دانشگاه صنعتی شریف هفته پژوهش ذکر کرد و گفت: «با استفاده از این سامانه دانشجویان کتاب مورد نظر را انتخاب می کنند و متن کتاب از طریق بلوتوث ارسال می‌شود».

اسدی با بیان اینکه متن این کتابها از طریق CD و کول دیسک نیز قابل دسترسی است، ادامه داد: «در حال حاضر به دنبال اخذ مجوزهای لازم هستیم تا فایلهای مورد نظر اعم از فرهنگی، علمی و متن کتابها از طریق سرویس MMS ارسال شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین