کد خبر: ۸۳۳۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۰

اخطار وزير صنايع به شركت خوشگوار برای اتمام قرارداد با كوكاكولا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير صنايع به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور به شركت خوشگوار مشهد مهلت داده تا وضعيت ارتباط خود با شركت صهيونيستی كوكاكولا را مشخص كند. 

به گزارش سرویس اقتصادی آفتاب، علی اكبر محرابيان، وزير صنايع به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور به شركت خوشگوار مشهد مهلت داده تا وضعيت ارتباط خود با شركت صهيونيستی كوكاكولا را مشخص كند. 

در حال حاضر محصولات تحت ليسانس شركت كوكاكولا با اسامی مختلف كوكاكولا، فانتا، آب معدنی داسانی، اسپرايت در بازار ايران وجود دارند. 

قابل ذكر است شركت خوشگوار مشهد با پرداخت سالانه بيش از يک و نيم‌ميليارد تومان به يكی از شعبه‌های كوكاكولا، محصولات اين شركت را توليد و توزيع می‌كند؛ اين در حالی است كه مسئولان شركت خوشگوار با درخواست مردم برای تحريم كوكاكولا مخالفت كرده‌اند.
 
شركت خوشگوار كه محصولاتش را پيش از انقلاب تحت نظر شركت كوكاكولا توليد می‌كرد، پس از انقلاب اسلامی نيز ارتباط با شركت آمريكاييی را حفظ كرد و سالانه، با واسطه‌ يک شركت ايرلندی، يک ميليارد و پانصد ميليون تومان به حساب كوكاكولا در آمريكا واريز می‌كند.
كوكاكولا كه پس از انقلاب اسلامی از بازار ايران خارج شده بود از سال 1373، با امضای قرارداد فرانشيز با شركت‌هايی از جمله خوشگوار، مجدداً وارد بازار ايران شد كه شركت‌های ايرانی از طريق يک شركت ايرلنديی به نام كوكاكولای آتلانتيک و بعدها از طريق شركت كنسانتره Drogheda، شهد نوشابه را دريافت می‌كنند.
 
بنابر این گزارش، مدير شركت خوشگوار در پاسخ به درخواست مردم برای قطع ارتباط با كوكاكولا می‌گويد: «بازار فروش ما وابسته به همين نام است و نمی‌توانيم آنرا حذف كنيم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین