کد خبر: ۸۴۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۳
سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید شلوغ‌کاری‌های دانشجویان امری طبیعی است

جمشیدی: در کشور سنگسار نداریم

یک جاهایی است که کار سخت‌تر می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون حقوقی و توسعه و سخنگوی قوه قضائیه گفت: «اسامی مفسدان اقتصادی را بر اساس قانون اعلام می‌کنیم و قوه قضائیه تاکنون وظیفه خود را در برخورد با مفسدان اقتصادی انجام داده است».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، دکتر علیرضا جمشیدی پنجشنبه در حاشیه افتتاح زندان و همچنین ساختمان شورای حل اختلاف شهرستان فسای استان فارس در جمع خبرنگاران افزود: «در همین زمینه و برای تامین امنیت سرمایه‌گذاری با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت قوانینی را نیز در دست تصویب داریم».

وی اظهار داشت: «طی سالهای اخیر پیشرفت‌های خوبی را در دستگاه قضایی کشور شاهد هستیم و افتخار نظام قضایی مااین است که قوانین قضایی درکشور بدرستی اجرا می‌شود».

جمشیدی در مورد گفته‌هایی در زمینه بازداشت دانشجویان گفت: «ما هیچگونه تمایلی برای بازداشت دانشجویان نداریم و موافق برخورد قضایی با دانشجویان هم نیستیم و اگر گاه اعتراض و شلوغ‌کاری‌هایی هم از سوی دانشجویان دیده می‌شود امری طبیعی است و طبیعت دانشجو این است و ما نیز در این مورد صبر پیشه می‌کنیم».

او ادامه داد: «اما یک جاهایی است که کار سخت‌تر می‌شود و بحث حیطه مسائل امنیتی و نظم اجتماعی مطرح می‌شود که در چنین شرایطی برای حفظ نظم و امنیت جامعه نوع برخوردها هم متفاوت می‌شود».

وی در مورد پرونده بمب‌گذاری در حسینیه سید الشهدای شیراز گفت: «بعد از وقوع این حادثه تروریستی قضات ما به سرعت برای رسیدگی وارد عمل شدند و تاکنون برای سه نفر از عاملان این جنایت حکم اعدام صادر شده که مراحل نهایی را طی می‌کند و امیدواریم به زودی شاهد مجازات عاملان این حرکت تروریستی که در آن جمعی از هموطنان‌مان به شهادت رسیدند و مجروح شدند باشیم».

جمشیدی اضافه کرد: «عاملان این جنایت عمدتا کسانی هستند که در خارج از کشور فعالیتهای ضد انقلابی دارند و با حمایت برخی کشورها خصوصاً آمریکا دست به چنین اقدامات بی‌شرمانه‌ای می‌زنند».
معاون حقوقی و توسعه و سخنگوی قوه قضائیه افزود: «این جنایت‌های تروریستی در حالی انجام می‌شود که اتحادیه اروپا نام منافقین را از لیست گروههای تروریستی خارج می‌کند که باید در خصوص این تصمیم عجولانه خود تجدید نظر کنند چرا که با این کار ممکن است در کوتاه مدت به مطامعی برسند اما قطعاً امنیت و صلح جهانی در گرو مبارزه با تروریسم است».

وی ادعای برخی رسانه‌های بیگانه در خصوص اجرای حکم سنگسار در کشور را تکذیب کرد و گفت: «در کشور حکم سنگسار نداریم اما اگر عملی نیاز به قصاص داشته باشد طبیعی است که حکم قصاص انجام خواهد شد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۸
0
0
مگردركشورفقروفسادوفحشاورشوه ودزدي هاي مختلف وبيكاري وظلم ونااميدي و...داريم كه سنگسارداشته باشيم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین