کد خبر: ۸۵۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۲
سفر خاتمی به شیراز قطعی است

پشت پرده لغو سخنرانی خاتمی در شاهچراغ شیراز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی درج خبری مبنی بر انجام نشدن سخنرانی سید محمد خاتمی در شاهچراغ (ع) رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان فارس، گفت: «در هر صورت آقای خاتمی به شیراز سفر خواهد کرد، به زیارت حرم مطهر احمد‌بن موسی (ع) خواهد رفت و دیدارهایش را انجام خواهد داد». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، عبدالحمید معافیان با تأکید بر اینکه مخالفتی از سوی مدیریت و تولیت حرم شاهچراغ (ع) با برگزاری سخنرانی سید محمد خاتمی اعلام نشده است، افزود: «محل سخنرانی آقای خاتمی در زمان برگزاری سفر،ذتوسط برنامه ریزان و طی هماهنگی‌هایی با آیت‌الله سید محمد مهدی دستغیب تولیت آستان هماهنگ شد». 

معافیان ادامه داد: «تولیت محترم آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) موافقت خود را با این مراسم در روز 15 اسفندماه اعلام و حتی دستورات لازم را به مسئولان ذیربط برای هماهنگی صادر کرد». 

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان فارس با اشاره به اینکه در این رابطه با حضرات آیات عظام سید علی محمد، سید علی اصغر و سید هاشم دستغیب نیز رایزنی لازم انجام و حضوراً مذاکره و مراتب موافقت آنان کسب شده است، گفت: «روز شنبه دهم اسفندماه ساعت 9 صبح شخص فرماندار شهرستان شیراز با من (معافیان) تماس گرفت و اعلام کرد که شما بدون هماهنگی با ما مطلبی را در خصوص سفر آقای خاتمی درج کرده اید». 

معافیان ادامه داد: «در پاسخ به ایشان گفتم که نامه‌ای به تاریخ 10 اسفندماه خطاب به استاندار و رئیس شورای تأمین استان فارس در این خصوص نوشته و رونوشت آن به تمام اعضای شورای تأمین استان و فرماندار شهرستان شیراز ارسال شده است». 

وی با بیان اینکه طی آن تماس فرماندار شهرستان شیراز را در جریان دیدار و مذاکره با تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) و موافقت ایشان قرار دادم، اضافه کرد: «متأسفانه آقای عزیزی با توضیحات ما متقاعد نشد و بعد شخصاً با مسئولان حرم شاهچراغ (ع) تماس برقرار کرده و ایشان را تحت فشار قرار می‌دهند که انجام سخنرانی در محل حرم نیازمند مجوز فرمانداری است». 

معافیان با تصریح اینکه طبق قانون برگزاری مراسم سخنرانی در محیط های محدود و بسته نیاز به اخذ مجوز از مراجع ندارد، یادآور شد: «ساعت 11 صبح روز شنبه مسئولان حرم شاهچراغ (ع) طی تماسی اعلام کردند که برای سخنرانی مجوزی هم از فرمانداری اخذ شود». 

وی ادامه داد: «عصر همان روز (شنبه) نامه‌ای از فرمانداری به دست ما رسید مبنی بر اینکه ریز برنامه‌های سفر آقای خاتمی جهت طرح در جلسه شورای تأمین و اعلام نظر ارسال شود که همان روز ارسال شد و در پاسخ کتبی به گلایه انجام شده در خصوص درج خبر رسانه‌ها، آن را موضوع چندان مهمی ندانسته و تأکید کردم که فرصت کافی برای برنامه‌ریزی آن شورا وجود دارد». 

معافیان با تأکید بر اینکه رونوشت این نامه به رئیس شورای تأمین استان ارسال شده است، گفت: «روز یکشنبه یازدهم اسفند ماه ساعت 6 بعدازظهر نامه‌ای به دست ما رسید مبنی بر اینکه موضوع در شورای تأمین مطرح و شورا به دلایلی با برگزاری مراسم در محل حرم شاهچراغ (ع) مخالفت کرده است». 

وی در خصوص دلایل عنوان شده در مخالفت با این مراسم در نامه مزبور گفت: «در این نامه اعلام شده بود که چون خاتمی اعلام کاندیداتوری کرده و سخنرانی وی شائبه سیاسی و انتخاباتی دارد و با توجه به محدوده ترافیکی که در این منطقه ایجاد می‌شود، با برگزاری مراسم در این مکان مخالفت می‌شود». 

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تصریح کرد: «همان روز طی نامه‌ای مجدداً به استاندار و رئیس شورای تأمین استان اعلام شد که رده حفاظتی خاتمی ایجاب می‌کند که طرح موضوع در شورای تأمین استان صورت گیرد نه در شورای تأمین شهرستان شیراز، از طرفی سفر آقای خاتمی به استان فارس است نه شهرستان شیراز». 

معافیان اضافه کرد: «در نامه فرمانداری خواسته شده که مکان سربسته و محدود دیگری برای سخنرانی انتخاب و مجدداً برای طرح در شورای تأمین شهرستان شیراز اعلام شود، در صورتی که اگر سفر و سخنرانی آقای خاتمی شائبه سیاسی دارد، در هر مکان این شائبه از بین نمی‌رود». 

وی با تصریح اینکه تا زمان انجام این گفت و گو از سوی رئیس شورای تأمین استان هیچ پاسخی داده نشده است، گفت: «به هر جهت سفر آقای خاتمی انجام می‌شود». 

ابراهیم عزیزی فرماندار و رئیس شورای تأمین شهرستان شیراز در گفت و گو با یکی از خبرگزاری‌ها از لغو سخنرانی سید محمد خاتمی که قرار بود پنج شنبه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) انجام شود، خبر داده بود. 

فرماندار شهرستان شیراز مخالفت تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) با انجام این برنامه، محدودیت های ترافیکی و همزمانی با مراسم سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) اعلام کرده بود. 

سید محمد خاتمی قرار است پنج شنبه سفر خود را به استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر آغاز کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۴
0
0
دمتان گرم
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۴
0
0
در مورد قسمت آخر خبر "همزمانی با مراسم سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) " بايد به عرض برسانم كه روز 16 اسفند سالروز شهادت امام حسن عسگري (ع) مي باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۹
0
1
با درود فراوان
باید بگویم آقای ابراهیم عزیزی اول باید فرهنگ شهرنشینی و فکر کردن بیاموزد تا پس از آن بتوان در مورد ایراداتش بحث کرد. ایشان در مدتی که در شیراز بود از هیچ کاری علیه مردم و نظام فرو گذار نکرد.وقتی فرمانداری با چوب و چماق با موتور به مردم شهر خودش حمله می کند. وقتی فقط در حزب بازی به نتیجه می رسد که باید با لودر خانه های مردم دوکوهک را ویران کند و مرتب به مهندس رجا ناسزا بگوید.وقتی مثل بچه کوچک چند نفر را وادار می کند تبلیغانت آقای خانی شورای شهر را تخریب کنند و وقتی برای این که خودش را مطرح کند با اندیشمندی چون بهنام بستان خود را درگیر کرده و می کوشد تا با دشمنی و به زشتی در کنار این نویسنده مطرح شودو علیه بهنام بستان کنفرانس مطبوعاتی می گیرد و هنگامی که پرونده زمین خواری و رشوه های او رو می شود و در همه اینها هم محکوم در دادگاه می شود دیگر چه انتظاری باید از او داشت؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین