کد خبر: ۸۵۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۱:۰۷

اظهارات تند کروبی علیه مشارکت و مجاهدین به روایت کیهان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام کروبی با انتقاد شدید از رفتار دوگانه حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب در دوران اصلاحات گفت: «آقایان زمانی که مشکل داشتند به سراغ من می‌آمدند ولی هنگامی که مشکل آنها برطرف می‌شد مرا در حاشیه قرار می‌دادند». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، کیهان در شماره روز یکشنبه خود این اظهارات مهدی کروبی را به نقل از خبرنگار خود در گرگان منتشر کرده و آورده است، دبیرکل حزب اعتمادملی در دیدار نمایندگان احزاب استان گلستان اظهار داشت: «من ظاهرسازی و فریبکاری نمی‌کنم در حالیکه انجام آن، کار سختی نیست و برای کارهائی که انجام داده‌ام نادم و پشیمان نیستم و باز هم انجام خواهم داد». 

در بخش دیگری از این گزارش، کیهان به نقل از مهدی کروبی آورده است: « اما شما مشارکتی‌ها و سازمان مجاهدین که در موضع هستید بهتر است به دوم خرداد 76 و مجلس ششم بازگردید و ببینید چه کسانی مدعی خروج از حاکمیت بودند، چه کسانی طرح رفراندوم را مطرح کردند، چه کسانی باعث رد صلاحیتها شدند، چه کسانی در مجلس تحصن کردند، هر چقدر به آنها توصیه کردم گوش نکردند، جلسه رسمی را ترک می‌کردند و در جلسه دادگاه عباس عبدی و احمد بورقانی شرکت می‌کردند و مجلس را از اکثریت می‌انداختند؟ ما را با نیروهای اصیل راست درگیر کردند».
 
به گزارش کیهان، کروبی ادامه داده است: «ما با رهبری مشکلی نداشتیم و نداریم اما اینها حتی در جلساتی که با رهبری بود جای مرا مشخص می‌کردند که درچه زاویه‌ای قرار بگیرم تا رهبری مرا ببیند و علیه اصلاح طلبان موضع‌گیری نکند و برایشان کسب وجهه شود، من سنگ صبور اصلاحات بودم، آقایان زمانی که مشکل داشتند به سراغ من می‌آمدند ولی هنگامی که مشکل آنها برطرف می‌شد مرا در حاشیه قرار می‌دادند، و همین آقایان انتخابات ریاست جمهوری که شد برای اینکه کروبی رای نیاورد آقای معین را مطرح کردند و حتی از آقای مهر علیزاده دفاع کردند، 4 میلیون رای آقای معین برای من بود و اگر در مرحله اول پیروز نمی‌شدم به مرحله دوم راه می‌یافتم و در مرحله دوم حتماً پیروز انتخابات بودم».
 
بر اساس این گزارش،‌ دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به انتقاد یکی از حضار مبنی بر اینکه شما در برنامه 30/20 شبکه دوم سیما اظهاراتی را بیان می‌کنید که علیه مشارکت بوده و با این صحبتها شما را نفوذی داخلی می‌گویند، گفت: «از اینکه به من بگویند نفوذی داخلی هستی اشکالی ندارد ولی به آنهائیکه می‌گویند نفوذی خارجی‌ها هستید باید فکر خودشان باشند».
 
کروبی در پاسخ به سوال یکی از حضار که پرسید کف اصلاح طلبی کجاست و شما چگونه مشخص می‌کنید؟ گفت: «در مجلس ششم خیلی تاکید کردم که محدوده اصلاح طلبی را مشخص کنید آقایان انجام ندادند و گفتند زود است، گفتم مشخص کنید تا نهضت آزادی و ضد انقلاب نیایند بگویند ما هم اصلاح طلب هستیم، نهضت آزادی از دوستان ما هستند ولی با آنها اختلافات عمیقی دارم، ما پیرو خط امام و از شاگردان امام(ره) هستیم، نباید اجازه دهیم که ضد انقلاب بگوید ما هم اصلاح طلب هستیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین