کد خبر: ۸۷۴۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۲:۳۶
ظهر پنچ‌شنبه رخ داد:

عملیات انتحاری هولناک علیه زائران ایرانی در عراق

آمار شهدا از 56 تن بیشتر شده‌است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حمله انتحاری ظهر پنج شنبه به زائران ایرانی در استان دیاله عراق، بیش از یکصد زائر ایرانی شهید یا زخمی شدند. 

یک عامل انتحاری ظهر روز پنج‌شنبه زمانی که شش دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی برای نماز و صرف ناهار درمقابل یک رستوران بین راهی توقف کرده بودند، خود را به داخل رستوران رساند و کمر بند انفجاری را منفجر کرد. به گفته منابع امنیتی عراق، این رستوران با نام «خانقین» در حوالی مقدادیه از توابع استان دیاله واقع است. 

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در این باره اظهار داشت: «مکان این حادثه در رستورانی در 15 کیلومتری مقدادیه در مسیر مرز خسروی به سمت بغداد و در 90 کیلومتری شمال شرق پایتخت عراق بوده است. این حادثه تروریستی در کاروان زائرانی رخ داده است که به صورت انفرادی و از مسیر «خانقین» به عتبات عالیات اعزام شده‌ بودند».

استان دیاله در شرق عراق که همچنان بالاترین آمار عملیات تروریستی را درمیان سایر نقاط عراق دارد و از ناامن‌ترین استان‌های عراق و از جمله مناطقی است که شاهد عملیات انتحاری زیادی طی دو سال گذشته بوده است. در حال حاضر یک گروه از کارشناسان سفارت و کنسولگری ایران در بغداد، برای پیگیری وضعیت قربانیان و رسیدگی به وضعیت مجروحان و انتقال پیکرهای شهدا به کشور، در منطقه حضور یافته است. 

شمار شهدا و مجروحان
گزارش‌های دریافتی از استان دیاله در شرق عراق حاکی است که تعداد کشته شدگان عملیات تروریستی ظهر پنجشنبه علیه زائران ایرانی عتبات عالیات، به 56 کشته و دست‌کم 111 زخمی افزایش یافته است. پیش از این منابع امنیتی استان دیاله تعداد شهدای این عملیات تروریستی را 47 تن شامل 45 ایرانی و زخمی‌ها را 70 نفر شامل 67 زائر ایرانی اعلام کرده بودند.

منابع محلی به خبرنگار ایرنا در بغداد گفتند که در حال حاضر 42 تن از زائران زخمی ایرانی در بیمارستان بعقوبه مرکز استان دیاله در شمال بغداد بستری هستند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

در همین حال، یبمارستان ارتش در شهر مقدادیه در استان دیاله نیز پذیرای 69 تن از مجروحان ایرانی بوده است که حال عمومی اکثر آنان رضایت بخش توصیف شده و بصورت سرپایی درمان شده‌اند. 

رئیس سازمان حج و زیارت در عراق در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در مقدادیه گفت: «نیمی از شهدا مرد و نیمی دیگر از آنها زن هستند. در این انفجار 132 نفر نیز مجروح شده‌اند که از این میان 42 نفر به بیمارستان بعقوبه، 90 نفر به بیمارستان مقدادیه انتقال یافته‌اند». دو نفر از کشته شدگان عراقی هستند.

مداوای مجروحان، انتقال شهدا به ایران
به گفته معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گروههای امدادی و پزشکی سازمان حج و زیارت ( مستقر در بغداد ) برای رسیدگی به مجروحان این حادثه و انتقال مجروحان و شهدا به ایران، به بیمارستان استان دیاله عراق اعزام شده‌اند. 

اکبری افزود: «در تلاشیم هر چه سریع‌تر، حادثه دیدگان این عملیات تروریستی را به ایران منتقل کنیم». 

تحقیق درباره حادثه
یک منبع نظامی در فرماندهی عملیات استان دیاله در شرق عراق، پیش از این به خبرنگار ایرنا در بغداد گفته بود که یک تیم ویژه در ستاد عملیات دیاله برای تحقیق درباره حادثه تروریستی روز پنج‌شنبه در استان دیاله تعیین شده و کار خود را آغاز کرده است.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت در عراق کاروان‌هایی که از سمت تهران عازم کربلای معلی بودند شامل کاروان‌هایی از شهر‌های تهران، سمنان، تبریز، خمینی شهر، اصفهان و ورامین بوده‌اند. همچنین یک کاروان از استان آذربایجان شرقی که در حال بازگشت به میهن بوده در محل حادثه تروریستی حضور داشته است. 

خبرهای تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
وطن پرست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
مسئولین جواب بگذاشتینگذاشتین این اتفاق بیفته مگر شما جاده زائران رو امن نکردید چرا با وجود این خطر گذاشتین مردم ایران به عراق بروند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
مردم خودشون میدونن عراق جای امنی نیست پس کسی که میره این شرایط رو هم میپذیره
برغم همه خطرات میره
شما که جونتون رو دوست دارید که نمیرید
کسی که از جونش برا زیارت امام حسین میگذره میره
شما ی وطن پرست جوش اینا رو نزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
بنظرمن مردم ساده لوح را سپرانساني قرارداده.دولت خودشان ميدانند عراق جاي تفريحو زندگي نييست وپرازتروريست بااين حال جوابي نخواهيد دادجزشرمندگي واي بر همه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین