کد خبر: ۸۸۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۳:۲۴
کمیته‌ امدادی کردن جامعه رفاه نمی‌آورد

موسوی: دولت دروغ‌گو نمی‌تواند اپیدمی دروغ را برطرف کند

اگر امکانات حق مردم است، پس چرا فقط زمان انتخابات؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست‌وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس اعلام کرد: «وجود "اپیدمی دروغ" یکی از مشکلات امروز جامعه است که اولین گام برای رفع آن اپیدمی، ندادن وعده‌های دروغ از سوی دولت است».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مهندس موسوی طی دیدارهای مردمی امروز خود در جمع مردم شهرستان بومهن عنوان کرد: «اولین گام در رفع اپیدمی دروغ این است که دولت وعده‌های دروغ به مردم ندهد، آمارهای درست اعلام کند و به وعده‌هایی که می‌دهد عمل کند و من این کار را خواهم کرد. تصمیم دارم دولتی تشکیل دهم که مقید به قانون باشد. چرا که هیچ کشوری نمی‌تواند راه پیشرفت و عدالت را طی کند مگر این که در تمام رفتارهای خود مقید به رعایت قانون باشد. از طریق قانون می‌توانیم قانون را عوض کنیم و اگر به سمتی برویم که دولت قوانین را اجرا نکند راه برای هرگونه فساد باز می‌شود».

او گفت: «هر دولتی که عظمت ایران، اسلام و فرزندان خود را می‌خواهد باید مدافع اقتصاد ملی،‌ تولید داخلی، کشاورزان و کارگران خود باشد. دولت باید به دنبال این مساله باشد نه این که سیاست‌های خود را طوری تعیین کند که بازارهای کشورهای دیگر را آباد و راه خود را ویران کند. عدم حمایت از تولید ملی به معنای بیکاری، به خاک نشستن مردم، بداخلاقی و اعتیاد و نیز از دست دادن منظر روشن نسبت به آینده برای جوانان ما است».

میرحسین موسوی با اشاره به لزوم کنترل تورم و گرانی تاکید کرد: «معنای واقعی گرانی این است که امکانات مردم برای امنیت،‌ سلامت و آموزش کاهش پیدا می‌کند. تورم یعنی کوچک شدن سفره‌ها، از دست دادن اوقات فراغت، طلاق و هزار مشکل دیگر. 25 درصد تورم به ضرر فقیرها و اقشار میانه و به نفع اغنیا است. دلیل وجود این تورم، توزیع بی‌برنامه پول و سیاست‌های نادرست است و جا دارد با امید دادن به مردم و شرکت همه‌ آن‌ها به سمت حل مشکلات پیش برویم. وقتی تورم را کاهش دهیم آن وقت است که می‌توانیم مشکلات فرهنگی جامعه را نیز حل کنیم».

او افزود: «باید عادت کنیم مانند قدیم، جز در موارد ضروری به سمت کالاهای داخلی خود برگردیم. یکی از راه‌های بیگانگان برای دخالت در سرنوشت هر کشوری از طریق تصرف بازارهای داخلی آن کشور است. این به معنی تجارت نداشتن با کشورهای دیگر نیست ولی حمایت از تولید و کشاورزی داخلی موجب عظمت کشور ما خواهد شد».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که من معتقد نیستم راه‌حل مشکلات مردم توزیع امکانات در زمان انتخابات است؛ اگر امکانات حق مردم است باید در زمان مناسب به آن‌ها داده شود. اگر امکانات در خدمت سرمایه‌گذاری‌های مفید و پروژه‌های بزرگ قرار بگیرد رفاه ملت بالا می‌رود ولی اگر برعکس عمل کنیم و مشغول کمیته‌ امدادی کردن جامعه باشیم نتیجه عکس خواهیم گرفت.

نخست‌وزیر محبوب امام (ره) تصریح کرد: «دولت بعدی باید به جوان‌ها و همه‌ ملت اعتماد و سعی کند دل مردم به ویژه جوانان را به سمت خود معطوف نماید. دولت نباید خط‌کشی‌های مختلف در جامعه ایجاد کند و عده‌ای را خودی یا عده‌ای را غیرخودی تلقی کند».

مهندس موسوی همچنین عنوان کرد: «اجرای فرمان هشت ماده‌ای حضرت امام درباره عدم تجسس در حریم خصوصی افراد باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از بندهای مهم این فرمان هشت ماده‌ای، عدم تجسس در زندگی خصوصی مردم است. در یکی از بندها نیز گفته شده اگر قاضی در موارد خاص حکم داد که برای تحقیقات به خانه شخصی ورود پیدا کنند افرادی که وارد آن خانه می‌شوند حق ندارند به دنبال چیزهایی غیر از آن جرم خاص بگردند. این نشان می‌دهد که در این بندها چقدر به حریم خصوصی افراد توجه شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۶
0
0
موسوی/موسوی/حمایتت میکنیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین